شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم توجه هرچه بیشتر مسئولان به قشر محروم جامعه تاکید کردند و گفتند: باید به این طبقات ضعیف کمک کرد تا بتوانند هزینه های درمان را به راحتی بپردازند که این کار یک عبادت مقبول عندالله محسوب می‎شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‎الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب بسیجی استان یزد، با اشاره به اهمیت مساله سلامت بیان کردند: مساله سلامت به حدی مهم است که امام سجاد(ع) در زمینه اهمیت سلامت در دعای روز پنجشنبه بیان می کنند که پنج چیز از تو تقاضا می کنم که اولین آن، سلامتی است که با آن قدرت طاعت داشته باشم.

 این مرجع تقلید افزودند: عوامل مختلفی دست به دست هم داده است که بیماری‎ها در زمان ما از گذشته بیشتر باشد؛ ارتباط بیشتر بین‎المللی و گردشگری بیشتر، حمل بیماری‎ها، آلودگی‎های غذایی از سوی سودجویان و... از جمله عوامل بیشتر شدن بیماری‎ها است.

حضرت آیت‎الله مکارم شیرازی گفتند: نکته مهم آن است که وسایل این دوره نیز از گذشته است که این افزایش وسایل به همراه پیشرفت پزشکی نیز رخ داده است که باید به آن اشاره و توجه داشت.

ایشان با ذکر این مطلب که درمان همیشه هزینه های سنگینی برای مردم داشته است تصریح کردند:بخشی از این سنگینی هزینه طبیعی است ولی بخش دیگری از آن به خاطر سودجویی ها است.

این مرجع تقلید گفتند: این مساله باری بر دوش طبقات ضعیف است؛ باید به این طبقات ضعیف کمک کرد تا بتوانند هزینه های درمان را به راحتی بپردازند که این کار یک عبادت مقبول عندالله محسوب می‎شود.

*پیشگیری بسیار ارزانتر و آسانتر از درمان است

معظم له یادآورشدند: کمک‎های آموزشی و بهداشتی از دیگر خدمات مهمی است که در این زمینه می‎توان به مردم داشت زیرا پیشگیری بسیار ارزانتر و آسانتر از درمان است.

این مرجع تقلید بیان کردند: دولت با طرح سلامت، کمک خوبی به این کار کرده است ولی این مساله به تنهایی پاسخگو نیست و فعالان این عرصه باید به هر نحو به افراد ضعیف و ناتوان کمک کنند.

حضرت آیت‎الله مکارم شیرازی با ذکر این مطلب که اگر پزشکان، متدین و با ایمان باشند بسیار بهتر از دیگران می‎توانند کمک کنند عنوان کردند: انسان اگر قیامت و جدایی ناپذیر بودن پیوند خدا با انسان را باورکند همیشه در راه خدمت به مردم گام بر می‎دارد.

ایشان در پایان  اظهارکردند: قرآن کریم بیان می‎کند که افراد با ایمان را کمک خواهد کرد و کسانی که در راه خدا در هر شاخه ورشته‎ای گام بر می‎دارند مورد عنایت خداوند واقع خواهند گرفت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha