جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به سالروز فاجعه منا و شهادت جمع زیادی از زائران خانه خدا، آن را دلیلی روشن بر بی‌کفایتی آل‌ سعود دانست و گفت: در شرایط کنونی وحدت نیاز ضروری جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در جمع طلاب مدرسه علمیه التفاتیه ضمن تبریک فرا رسیدن روز عرفه و عید سعید قربان، گفت: قرب به خدا، قرب مکانی و زمانی نیست، بلکه منظور فاصله گرفتن از اسارت شیطان نفس و هواهای نفسانی و نزدیک شدن به خدا درمیدان اطاعت و بندگی است.

 وی ادامه داد: قربان عبارت از کارهای نیکی است که انسان به وسیله آن بخواهد خود را به رحمت خداوند نزدیک کند، بنابراین عمل نیکی که انسان انجام می دهد تا به وسیله خویشتن را به رحمت حق تعالی نزدیک سازد به نوعب هوای نفس را قربانی کرده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:  لحظه به لحظه مراسم حج، یادآور ایثار، استقامت و فداکاری حضرت ابراهیم و فرزندش است و مراسم قربانی کردن نیز یاداور سربلندی ایشان در برابر آزمون الهی است.

وی اظهار کرد: عید سعید قربان، یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است و عید تسلیم شدن در برابر حضرت حق پروردگار، عید مبارزه با نفس اماره و اطاعت از نیروی عقل و خِرَد است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان داشت: عید قربان، عید فداکاری و از خودگذشتگی انسان در برابر معبود خویش و عید سرافزاری در برابر امتحان الهی است.

مدیر حوزه علمیه قزوین به حضور باشکوه ملت ایران در نماز عید سعید قربان اشاره و خاطرنشان کرد: حضور یکپارچه مردم مسلمان و نمازگزار در نماز عید قربان  نشان دهنده وحدت میان آنها است. این وحدت باعث می شود که ناامیدی دشمنان به منصه ظهور برسد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: در شرایط کنونی به اتحاد در برابر دشمنان بیشتر نیازمندیم، لذا باید به این امر مهم توجه ویژه ای شود.

وی در پایان با اشاره به سالروز فاجعه منا و شهادت جمع زیادی از زائران خانه خدا، آن را دلیلی روشن بر بی‌کفایتی آل‌ سعود دانست و گفت: فاجعه منا قلب تمامی مسلمانان جهان را آزرده خاطر کرد و این واقعه تلخ هرگز نبیاد فراموش نخواهد شد

هرچه داریم به برکت خون شهداست

مدیر حوزه علمیه قزوین همچنین در جلسه برنامه های هفته دفاع مقدس در حوزه استان به یادآوری رشادت های ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور ایثار و رشادت های جانانه مردم ایران است و ملت شهید پرور با خلق چنین حماسه ای زمینه ساز تقویت خودباوری و اقتدار ملی شدند.

وی افزود: با ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت در جامعه، نسل جدید با رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس بیش از پیش آشنا شده و انس پیدا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: امروز همه ما مدیون جانفشانی‌های جوانانی هستیم که به ندای امام و مقتدای خویش لبیک گفتند و هر چه داریم به برکت خون مقدس شهداست.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: موفقیت و سرافرازی امروز ما  مرهون جانفشانی‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس است، شهیدانی که خون خود نهال انقلاب را آبیاری کردند.

دستاوردهای دفاع مقدس تبیین شود

وی، هفته دفاع مقدس را فرصت مناسبی برای تجدید بیعت با ارزش‌ها و آرمان‌های امام و شهدا دانست و تاکید کرد: نام و یاد کبوتران خونین‌بال را باید در دل‌ها زنده‌تر کنیم و رشادت‌ها و جانفشانی‌های این انسان‌های آسمانی را برای نسل جدید بازگو نماییم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha