چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله اعرافی-مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه با اعلام این که یکصد درس خارج در استان‌های مختلف شناسایی ‌شده و تیم‌های ارزیابی جهت بررسی عملکرد اعزام‌شده‌اند، گفت: تاکنون ۷ درس خارج در سطح کشور به رسمیت شناخته‌شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از سمنان،  آیت‌الله علیرضا اعرافی، امروز در جلسه شورای معاونین مدیریت حوزه‌ علمیه استان سمنان که محمدرضا خباز، استاندار سمنان نیز در آن حضور داشت، گفت: اولویت‌ها و برنامه‌های حوزه به‌صورت برنامه 5 سال تدوین‌شده و از سال 97 اجرایی می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: استان‌ها نیز می‌توانند در برنامه‌های پشتیبانی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از برنامه 5 ساله قم الگوبرداری کنند و سطح حوزه ها را ارتقا بدهند.

وی با اعلام این که یکصد درس خارج در استان‌های مختلف شناسایی ‌شده و تیم‌های ارزیابی جهت بررسی عملکرد اعزام‌شده‌اند، افزود: تاکنون 7 درس خارج در سطح کشور به رسمیت شناخته‌شده است و در سطح استان سمنان نیز تلاش کنید تا خارج فقه و اصول استاندارد در این استان قرار داده شود و وجود درس خارج فقه اصول سطح حوزه را بالا می‌برد.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه مدیریت حوزه‌ علمیه  سمنان به بررسی ظرفیت پذیرش طلاب غیر ایرانی بپردازد، گفت: در صورتی‌ که ظرفیت پذیرش این طلاب در استان وجود داشته باشد از طلاب غیر ایرانی که در ایران حضور دارند در این استان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزه در قم، با هدف بررسی مباحث مختلف از جمله آسیب‌ های اجتماعی با پشتیبانی وزارت کشور راه‌اندازی شده است، خواستار راه‌اندازی و تشکیل این شورا در استان‌ها در صورت وجود ظرفیت و پتانسیل شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پایان با بیان اینکه سیاست وقف در حوزه علمیه تقویت شود، گفت: موقوفات حوزه علمیه سمنان احیا شوند.

                         

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha