سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: افرادی که در منازل خود نشسته و جنگ و جهاد و دفاع مقدس برای آنها معنایی ندارد و به زندگی دنیایی و عافیت طلبی خود مشغولند، با مجاهد در راه خدا که جان خود را در دست گرفته و به میدان دفاع رفته است، یکسان نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با مادر شهید حجت الاسلام جمشید آقاجانی اظهار کرد:  آنهایی که هم اکنون در عراق برای امام حسین(ع) و در سوریه برای حضرت زینب(س) در حال جنگ و دفاع از مرزهای اسلام هستند، به طور یقین شاگردان فرزند گرامی شما هستند.

نماینده ولی فقیه در قزوین ادامه داد:  انسان‌هایی هستند که مورد نکوهش خداوند قرار می‌گیرند و پست شمرده می‌شوند و خدای متعال در قرآن فرموده است" این افراد گوشی کر، زبانی لال، چشمی کور و عقلی ناچیز دارند. "؛ اما عده‌ای دیگر به حدی دارای مقام و ارزش هستند که دیگران باید به نظاره آنها بنشینند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد:  شهید"آقاجانی" با عملکرد خود در دوران دفاع مقدس و حتی پس از شهادتش روی عقیده و ایمان و انقلابی بودن مردم تاثیرگذار بود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: قرآن کریم در برخی از آیات خود از ما می‌پرسد، آیا آنهایی که می‌دانند و اهل علم و دانش هستند با کسانی که نمی‌دانند یکسان هستند؟ این سوال نشان دهنده عالمانه بودن مسیر شهدا در دفاع از انقلاب و اسلام است.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان داشت: افرادی که در منازل خود نشسته و جنگ و جهاد و دفاع مقدس برای آنها معنایی ندارد و به زندگی دنیایی خود مشغولند، با مجاهد در راه خدا که جان خود را در دست گرفته و به میدان دفاع رفته است، یکسان نیستند.

وی افزود: گر هرکس در راه خدا علم فرا گیرد و آنچه را آموخته عمل کند و علم خود را به دیگران بیاموزد، این فرد در ملکوت آسمان‌ها با عظمت معرفی می‌شود. "، شهید آقاجانی مصداق این حدیث است.

وی با اشاره به سیره دنیاپرستان در دنیا تاکید کرد: عده‌ای در دنیا به دنبال مال پرستی، دنیادوستی، ظلم به دیگران، فسادگری، ضایع کردن حق مردم هستند؛ این افراد در نگاه خدای متعال مرده‌اند و حتی پیامبر(ص) هم نمی‌تواند به این مردگان حرف الهی را بیاموزد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: شهیدی که استخوان‌های او پس از ده‌ها سال به شهر ما بازمی‌گردد؛ پاها و دستان ما به قوت این شهید توان ایستادگی و مبارزه را پیدا می‌کند.

مادر شهید «حجت الاسلام آقاجانی» نیز در این دیدار گفت: فرزندم را همانند حضرت علی اکبر امام حسین(ع) در راه دین دادم و بیش از ۳۰ سال چشم انتظار آمدن پیکر فرزندم بودم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha