شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه اصفهان

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد در جمع ائمه جماعات اصفهان گفت: ائمه جماعات نباید به اقامه نماز کفایت کنند، لازم است بعد از ادای فریضه نماز برای جذب جوانان به مسجد تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در همایش  فصلی ائمه جماعات مساجد شهر اصفهان و سالگرد علامه مجلسی با اشاره به آیه لا یکلف الله  نفسا الّا وسعها عنوان کرد: هر کس در حد توان خود باید به کار خیر، انفاق، وقف و ... انجام دهد براین اساس خداوند از هیچ بنده ای بیش از توانش انتظار ندارد.

وی با اشاره به آیات 90 تا 93 سوره توبه با بیان اینکه خدوند از مریض، ناتوان انتظار جهاد ندارد اظهار کرد: کسی که توان مالی، جسمی ندارد باید از هر توان دیگری که در اختیار دارد در راه رضای خدا استفاده کند و خود و مردم را بسوی خدا بخواند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان در توصیه ای به ائمه جماعات، عنوان کرد: طلاب نباید به اقامه نماز کفایت کنند، لازم است بعد از ادای فریضه نماز جماعت برای جذب جوانان به مسجد تلاش کنند و جوانان را با معارف الهی آشنا کنند.

وی در ادامه پیرامون روش های جذب جوانان به مساجد اظهار کرد: به طلاب و ائمه جماعات سفارش می کنم که برای جذب جوانان از تفسیر و شرح صحیفه سجادیه استفاده کنند و بدانند که قطعا این معارف زیبا جوانان را مجذوب خود خواهد کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد  با بیان اینکه هر طلبه و روحانی به ادای نماز جماعت اکتفا کند کم کاری کرده است، خاطرنشان کرد: روز قیامت خداوند این افراد را مواخذه می کند که چرا با وجود این همه امکانات بی خیال جذب و هدایت افراد شده است و این امر حقی بر گردن ما ایجاد می کند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان در تبیین روش های اخلاقی برای جذب افراد در مساجد ابراز کرد: طلبه باید از حاضرن در مسجد باخبر باشد و اگر فردی چند روز غیبت کرد جویای احوالش باشد و حتی اگر نیاز باشد باید به منزل و یا محل کار او رفته و از او دلجویی کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha