چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: شبکه کوثر بلاک با محوریت وبلاگ‌نویسی ایجاد شده است و اکنون بعد از پنج سال ۱۰ هزار طلبه در این مجموعه فعالیت دارند.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی ظهر امروز در نشست مشترک تولیت و مدیران آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با مدیران مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن جلسات مجتمع امین برگزار شد، با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان با استفاده از ظرفیت مدارس بیش از ۴۰ هزار نشست قرآنی برگزار شده است، اظهار کرد: در هفته حجاب و عفاف نزدیک به ۱۰ هزار طلبه را به نقاط مختلف کشور اعزام و ۲۵۰ نشست دینی را برگزار کرده‌ایم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه تا سال ۸۹ فعالیتی را در قم نداشته‌ایم، اضافه کرد: اکنون یکی از مدارس حوزه علمیه خواهران در حاشیه‌ترین بخش نیروگاه فعالیت دارد که به یک مرکز علمی و فرهنگی تبدیل شده و تحولات مختلفی را در آن منطقه به دنبال داشته است.

وی پژوهش را به عنوان یکی از اولویت‌های مورد توجه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران دانست و تصریح کرد: در این عرصه استقبال مطلوبی را شاهد بوده‌ایم به همین علت در بسیاری از جشنواره‌ها تعداد خواهران شرکت کننده و برگزیدگان خواهر بیشتر از طلاب بردار بوده است.

*تشکیل ۷۰۰کرسی آزاد اندیشی

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی از ۷۰۰ کرسی آزاداندیشی یاد کرد و گفت: اکنون ۶۰ مرکز سطح سه و هفت مرکز سطح چهار در سطح کشور فعالیت دارد و امیدواریم بتوانیم در هر استان یک مجموعه سطح چهار ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه موضوع نظریه‌پردازی نیز با ایجاد مراکز سطح چهار دنبال می‌شود، عنوان کرد: در شبکه کوثرنت توانسته فعالیت گسترده طلاب خواهر را رقم بزنیم به همین علت در اجلاس مراکز ارتباطی دنیا که با حضور بیش از ۹۰ وزیر ارتباطات برگزار شد توانسته‌ایم طی دو سال متوالی رتبه مطلوبی را به خود اختصاص دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین شبکه دینی، علمی و آموزشی خواهران به شبکه کوثر نت اختصاص دارد، مطرح کرد: شبکه کوثر بلاک نیز با محوریت وبلاگ‌نویسی ایجاد شده است و اکنون بعد از پنج سال ۱۰ هزار طلبه در این مجموعه فعالیت دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: بیش از ۱۵ نرم‌افزار با استفاده از بستر تلفن همراه تولید و در اختیار همگان قرار گرفته؛ حوزه علمیه خواهران یکی از برترین مراکز ارتباطات و فناوری اطلاعات را به خود اختصاص داده است و اکنون مرکز داده اطلاعات استان قم را مدیریت می‌کند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران حرکت‌های روبه رشدی را دنبال می‌کند، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در قم مدارس بزرگی را برای خواهران ایجاد کنیم که این مدارس به عنوان یک پایگاه فرهنگی، علمی و آموزشی فعالیت خود را دنبال کنند تا بتوانند در سطح استان و فرااستانی تاثیرگذار باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی خاطرنشان کرد: ۹۰۰ هسته پژوهشی از فارغ‌التحصیلان تشکیل و با استفاده از ظرفیت اساتید و کارشناسان مجرب ۲۴۰ جلد کتاب با محوریت مباحث مختلف تهیه شده است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha