پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید محمد میرعلی اکبری

حوزه/ عضو موسسه روایت سیره شهدا خواستار برنامه ریزی دقیق و کاربردی برای احیای کارکردهای مساجد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام سید محمد میرعلی اکبری، در نشست « سنگرهای آسمانی» با موضوع « کار فرهنگی، بایدها و نبایدها» که با حضور فعالان کانون های مساجد استان یزد برگزار شد به اهمیت کار فرهنگی در مساجد اشاره و عنوان کرد: امروز به منظور احیای کارکردهای مساجد باید برنامه ریزی دقیق و کاربردی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مساجد پایگاه انقلاب اسلامی بوده و باید باشد، گفت: همچنان که پایگاه اصلی نهضت عظیم اسلامی در صدر اسلام بوده است. پیش از انقلاب و دهه اول انقلاب مساجد پایگاه فعال برای نیروهای انقلابی بوده اند، چه برای مبارزه با رژیم شاه و چه برای بسط و گسترش تفکر انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)، اما متأسفانه در مساجد فعلی این کارکرد کمتر مشاهده می‌شود.

 وی افزود: ما به راحتی با کسب اطلاعات می توانیم فلسفه فعالیت های دینی را به صورت علمی برای جوانان تبیین کنیم و به نحوی آنان را جذب کنیم که حضور آنها در مساجد به صورت مستمر و دائمی باشد.

حجت الاسلام میرعلی اکبری با تاکید بر اینکه پیاده کردن الگوهای مناسب برای جذب جوانان بسیار با اهمیت است، اظهار داشت: فعالان فرهنگی می توانند در مساجد با ارائه الگوهای فرهنگی و به کارگیری جوانان در زمینه مسجد طراز اسلامی گام بردارند.

عضو موسسه روایت سیره شهدا خاطر نشان کرد: ما به برکت خون شهدا به این جا رسیده ایم و باید برای ادامه راه آنها نیز برنامه ریزی داشته باشیم.

پایان پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha