جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله العظمی نوری در دیدار وزیر ارشاد

حوزه/حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر توجه ویژه اسلام به مسئله هنر تصریح کردند: کتب دینی مانند نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه ما سرشار از آثار و جنبه‌های هنری ویژه و خلاقانه است و از نظر هنری نیز بسیار هنرمندانه تدوین‌ شده‌اند که نشان از اهمیت و ارزش گذاری اسلام به مبحث هنر در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حضرت  آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم، با اشاره به اهمیت فرهنگ و هنر در کشور گفتند: جهت‌گیری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه باید در جهت اسلامی سازی حوزه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی شود.

ایشان با بیان اینکه اولين نكته در این وزارتخانه  توجه به كتاب و نشر  است، تاکید کردند: هر كسي كه قلم به دست بگيرد را نمي توان محقق دانست، از اين رو تقاضا دارم يك نظارت خوب و قوي بر روي انتشار كتاب ها داشته باشيد، امروز بسياري از كتاب ها براي ما ارسال مي شود كه مي بينيم معارف ديني به خوبي در آن تبيين نشده است.

اين مرجع تقليد تأكيد كردند:  موضوع  مهم دیگر هنر است، البته هنر به هر شكلي باشد يك جذابيتي دارد، بنابراين هنر نقش مهمي را دارد، قرآن و نهج البلاغه و ديگر كتب ديني ما با وجود اينكه از نظر محتوايي بسيار ارزنده هستند از نظر هنري نيز شاخصند، از اين رو يكي از كارهاي وزارت ارشاد بايد نظارت بر روي هنر باشد.

*لزوم اسلامی سازی هنر در کشور

معظم له افزودند: باید در راستای اسلامی سازی هنر در کشور حرکت کرد که در این صورت می‌توان به هنر مثبت و تاثیرگزار در متن جامعه دست‌یافت.

*توجه ویژه اسلام به هنر

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر توجه ویژه اسلام به مسئله هنر تصریح کردند: کتب دینی مانند نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه ما سرشار از آثار و جنبه‌های هنری ویژه و خلاقانه است و از نظر هنری نیز بسیار هنرمندانه تدوین‌ شده‌اند که نشان از اهمیت و ارزش گذاری اسلام به مبحث هنر در جامعه اسلامی است.

ایشان ادامه دادند: شعر یکی از قالب‌های مهم هنری است که از جذابیت بالایی برخوردار است اما در شکل کلی هنری هنر است که با احکام و قوانین اسلامی منطبق باشد بنابراین باید در این مسیر اقدامات ویژه‌تری برداشت.

*توجه ویژه به فرهنگ اسلامی در سفرهای خارجی

اين مرجع تقليد با اشاره به اينكه كار مهم ديگر ارشاد مربوط به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي است، خاطرنشان كردند: در مسافرت هاي خارجي مي توان فرهنگ را تبيين كرد، رهبري فرمودند «تأثير سفرهاي خارجي و ديدار صورت به صورت بسيار مهم است»، از سال ٨٨ به بعد ما سفرهاي زيادي را داشتيم و سعي كرديم با اقشار مختلف مردم در طبقات مختلف جلسه و ديداري را داشته باشيم.

حضرت آيت الله نوري همداني در پایان با تاکید بر ارتباط حوزه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان ساختند: ارتباط با حوزه علميه و طلبه ها بسيار مهم است، خوشبختانه وزارت ارشاد امروز بر عهده كسي است كه با روحانيت ارتباط دارد و آن را مي شناسد، امروز ما براي تبيين انقلاب و آرمان هاي انقلاب و اسلام مي توانيم به يكديگر كمك كنيم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha