جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور در جلسه شورای حوزه استان سمنان گفت: تلاش داریم تا ضمن این که سنت های گذشته و مرسوم در حوزه نه تنها حفاظت و صیانت و حراست شود، بلکه این سنت های زیبا در سطح حوزه های علمیه تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از سمنان، آیت الله علیرضا اعرافی، عصر امروز در جلسه شورای حوزه علمیه استان سمنان که به میزبانی مدرسه علمیه امام صادق(ع) دامغان برگزار شد، با تاکید بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه، اظهار داشت: باید بیش از گذشته در راستای ارتقاء سطح حوزه های علمیه گام برداریم.

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: در راستای سیاست های حوزه های علمیه باید با یک نگاه کلان، جامع و کاربردی برنامه های ارتقاء و تحول در حوزه های علمیه دنبال شود.

وی افزود: تلاش داریم تا ضمن این که سنت های گذشته و مرسوم در حوزه نه تنها حفاظت و صیانت و حراست شود، بلکه این سنت های زیبا در سطح حوزه های علمیه تقویت شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به این که در راستای هدف گذاری های کلان در حوزه های علمیه، برنامه های خوبی ترسیم و تدوین شده، خاطرنشان کرد: این برنامه ها در مسیر ارتقاء و تحول حوزه های علمیه اجرایی می شوند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: یکی از مباحث احیای وقوفات حوزه های علمیه و کاربردی کردن آن در سطح کشور است. همچنین توسعه فرهنگ وقف و افزایش موقوفات حوزه های علمیه باید پیگیری شود.

برپایه این گزارش، شناسایی و بررسی مشکلات و ظرفیت‌های عظیم حوزه‌های علمیه در استان سمنان از  مباحث مطرح شده در این نشست بود.

همچنین در این جلسه، احکام اعضای شورای عالی حوزه های علمیه استان سمنان از سوی آیت الله اعرافی به آنان اعطا شد.

                         /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha