جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ سفر مدیر حوزه های علمیه به استان سمنان

مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر ضرورت پرداختن به تفسیر، به صورت تخصصی و موضوعی، گفت: هزاران کار علمی در زمینه قرآن کریم باید انجام گیرد و حوزه های علمیه باید قدم های بزرگی را برای نشر و اشاعه و تحقیق و تفسیر قرآن بیش از گذشته بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت الله علیرضا اعرافی، امروز در مراسم افتتاح مرکز تخصصی تفسیر «بیان وحی» در شهرستان دامغان، ضمن تقدیر و تشکر از همراهی مردم به ویژه خیرین با حوزه های علمیه، گفت: افتتاح یک مرکز قرآنی و تفسیر، برکات و ثمرات عظیمی را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، موج عظیم قرآنی در کشور در جریان است و قرآن کریم در ابعاد مختلف از جمله تفسیر، ترجمه، حفظ، مراکز تفسیری، دارالقرآن ها، و ... در زندگی مردم  جاری است.

وی با بیان این که امروز قرآن کریم به ده ها زبان ترجمه شده و افراد مختلف در کشورها به تفسیر قرآن کریم به زبان های مختلف دسترسی دارند، ابراز داشت: امروز خلاصه تفسیر نمونه در تایلند برای مردم قابل دسترسی است و در زمینه قرآنی کارهای متعدد و فراوانی انجام شده، اما همه اینها کافی نیست و راه طولانی در پیش داریم.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: هزاران کار علمی در زمینه قرآن کریم باید انجام گیرد و حوزه های علمیه باید قدم های بزرگی را برای نشر و اشاعه و تحقیق و تفسیر قرآن بیش از گذشته بردارند.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: باید جلسات تفسیری به صورت تفسیر موضوعی و تخصصی برگزار شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: تفسیر المیزان ما را به اوج تفسیر تخصصی رساند، اما باید باز هم در این حوزه کار شود و وظیفه حوزه های علمیه در این راستا، بزرگ و خطیر است.

                  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha