جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مراجع و علما- -آیت الله العظمی سبحانی ۲

حوزه/حضرت آیت الله سبحانی بر لزوم درمان پدیده کاهش کتابخوانی در کشور تاکید کردند و گفتند: متاسفانه کتابخوان کمتر شده است و بسیاری از کتاب فروشی ها تا حدی افسرده هستند؛ کتاب فروشی های جدید در حال تغییر شغل هستند و بسیاری از چاپخانه های قم یا فعالیت خود را تقلیل داده اند یا تعطیل شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی شامگاه پنجشنبه در دیدار سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با بیان اینکه امیدواریم دوره جدید دولت از هر نظر بهتر از دوره قبل باشد، اظهار داشتند: وزارتخانه ای که می تواند با حوزه علمیه ارتباط بیشتری داشته باشد، وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ سایر وزارتخانه ها فعالیت کاری خاص خود را دارند اما مسئولیت وزارت ارشاد با حوزه ارتباط خیلی تنگاتنگی دارد.

ایشان، از مفهوم فرهنگ به عنوان عقاید مردم یاد کردند و گفتند: کتاب به همه خانه ها و اماکن می رود، اگر کتابی سازنده باشد، برای جامعه ارزشمند است اما اگر کتابی دارای محتوای مسمومی باشد، برای جامعه مضر است.

معظم له بر لزوم نظارت بر منشورات، کتب و مطبوعات کشور تاکید کردند و ابراز داشتند: باید یک هیئتی با فراغ بال بر نشریات و مکتوبات نظارت کنند؛ گاهی در روزنامه ها مطالبی می نویسند که انسان تعجب می کند چطور این مطالب منتشر می شود.

این مرجع تقلید با قدردانی از فعالیت های سید عباس صالحی در دوره معاونت فرهنگی در برگزاری نمایشگاه های کتاب، گفتند: نسبت به انتشارات کشور اهمیت بیشتری داشته باشید، خصوصا آنها که اقلیت هستند، مسائلی منتشر نکنند که با اصول تشیع ما موافق نباشد؛ باید نظارت بیشتری در این زمینه داشت.  

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه بر لزوم درمان کاهش کتابخوانی در کشور تاکید کردند و افزودند: متاسفانه کتابخوان کمتر شده است و بسیاری از کتاب فروشی ها تا حدی افسرده هستند؛ کتاب فروشی های جدید در حال تغییر شغل هستند و بسیاری از چاپخانه های قم یا فعالیت خود را تقلیل داده اند یا تعطیل شدند.

ایشان با بیان اینکه باید پدیده کاهش کتابخوانی در جامعه از سوی یک هیئت علمی بررسی شود، گفتند: ملت کتابخوان پیشرفت می کند اما اگر از کتاب اعراض کند، پیشرفت کمی خواهد داشت. 

معظم له افزودند: در هرجایی که نشریه، کتاب، محتوا و مخاطبان زیاد است فرهنگ آنجا زیاد است اما اگر انتشار کم باشد و کتاب ها روی روی دست ناشر می ماند، فرهنگ تضعیف می شود.

این مرجع تقلید تصریح کردند: نشستی با حضور اشخاص صاحب فکر و نظر و ناشرین کشور برگزار شود تا دلایل کاهش کتابخوانی بررسی شود.

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کردند: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ناشران فعالی که به شکل هدفمند به انتشار کتب می پردازند، حمایت جدی کند.

انتهای پیام/313/33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha