شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید عباس صالحی

حوزه/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه امروز جامعه از یک سو در خطر فاصله گرفتن از دین و از سوی دیگر در خطر عرضه شدن دین های عوامانه و سطحی نگرانه به جامعه قرار دارد، گفت: تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حوزه و روحانیت با عنوان کانون دین شناسی، دین گستری و دین فهمی اصیل و بدون تحجر می تواند در فهم دین و انتشار آن بسیار موثر باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، سید رضا صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه دیدارهای خود با مراجع عظام تقلید و علما با حضور در مرکز کتابشناسی شیعه به دیدار آیت الله استادی دبیرشورای عالی حوزه رفت.

سید رضا صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آیت الله استادی از مفاخر فرهنگی و فکری حوزه علمیه و جهان تشیع هستند، اظهار داشت: ایشان معلم روش ها و منش های اخلاقی هستند و رفتار این استاد حوزه همیشه برای من درس آموز بوده است.

وی همچنین به خدمات مرکز کتاب شناسی شیعه اشاره کرد و گفت: این موسسه در احیاء و انتشار آثار تشیع زحمات فراوانی کشیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این وزارتخانه از نهادهای مادر در نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود، گفت: هویت اصلی انقلاب اسلامی فرهنگ است؛ همواره یکی از رسالت ها و دغدغه های مهم مرحوم امام راحل و رهبر معظم انقلاب در بخش فرهنگ بوده است.

صالحی افزود: وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی در میان نهادها و موسسات قوه مجریه در نظام اسلامی، نقش کانونی دارد.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ به عنوان حوزه هویتی جامعه اسلامی ما اهمیت اساسی داشته و دارد، گفت: ایران اسلامی همواره با فرهنگ شناخته شده است؛ مفاخر ما در این حوزه برخاسته اند و ما با اسامی بزرگانی نظیر شیخ طوسی، مرحوم کلینی، آیت الله العظمی بروجردی، علامه طباطبایی و شخصیت های ارزشمند دینی شناخته می شویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه امروز جامعه از یک سو در خطر فاصله گرفتن از دین و از سوی دیگر در خطر عرضه شدن دین های عوامانه و سطحی نگرانه به جامعه قرار دارد، گفت: تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حوزه و روحانیت با عنوان کانون دین شناسی، دین گستری و دین فهمی اصیل و بدون تحجر می تواند در فهم دین و انتشار آن بسیار موثر باشد.

صالحی افزود: ما می توانیم با ارتباط و تعامل با حوزه های علمیه از "خطر انزوای دین در فضای فرهنگی، هنری و زندگی اجتماعی" و "خطر درگیر شدن فضای فرهنگی اجتماعی با یک فهم دینی عامیانه و سطحی نگرانه" جلوگیری کنیم.

وی بر لزوم تعامل و ارتباط فعال تر با روحانیت و حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: به دنبال استفاده از توان ها و ظرفیت های حوزه در ساحت های کاری وزارت ارشاد هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بنده به عنوان کسی که از خاندان روحانیت هستم و فرزند این مجموعه محسوب می شوم، امیدوارم بتوانم به عنوان حلقه وصلی برای این ارتباط و تعامل فعال تر و جدی تر باشم.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha