جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار تولیت آستان قدس رضوی با وزیر خارجه عراق

حوزه/تولیت آستان قدس رضوی محبت عمیق دو ملت ایران و عراق به اهل بیت علیهم‌السلام را ظرفیت گسترده‌ای برای ارتباط میان دو ملت معرفی و تصریح کرد: این ظرفیت وظیفه دولت‌های ایران و عراق را برای تسهیل رفت و آمد زوار و افزایش امنیت آنان به ویژه در ایام اربعین حسینی دو چندان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، در دیدار با ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق، در مشهد مقدس، پیروزی‌های اخیر ملت عراق در برابر گروهک‌های تروریستی تکفیری را حاصل وحدت ملی در این کشور خواند و گفت: امیدوارم پیروزی‌های اخیر در عراق علیه گروه‌های تکفیری که از مسیر وحدت ملی حاصل شده است، پس از شکست این گروهک‌ها ادامه پیدا کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلح نظام ادامه داد: اگر این وحدت مخدوش شود هم دستاوردها از بین خواهد رفت و هم تهدیدات جدیدی علیه ملت عراق به وجود خواهد آمد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه نسبت به اهمیت تکیه بر ظرفیت‌های داخلی برای پیشرفت و تعالی یک کشور تأکید و ابراز کرد: در روزهای ابتدایی پیدایش داعش و گسترش آن در عراق، برخی‌ها در عراق و حتی ایران گمان می‌کردند که آمریکا بنا دارد و می‌تواند این گروهک‌ را شکست دهد، اما آنچه در این سال‌ها گذشت نشان داد مقابله با یک تهدید ملی از طریق تکیه بر نیروهای جوان و بکارگرفتن نیروهای داخلی امکان پذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، محبت عمیق دو ملت ایران و عراق به اهل بیت علیهم‌السلام را ظرفیت گسترده‌ای برای ارتباط میان دو ملت معرفی و تصریح کرد: این ظرفیت وظیفه دولت‌های ایران و عراق را برای تسهیل رفت و آمد زوار و افزایش امنیت آنان به ویژه در ایام اربعین حسینی دو چندان می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha