پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 دادگاهی در سوئد، مردی را به جرم اهانت به زنان مسلمان جریمه کرد

حوزه/ دادگاهی منطقه‌ای آتوندا در سوئد، مردی را که دو سال پیش به سه زن مسلمان محجبه در قطار استکهلم اهانت کرده بود، متهم شناخته و وی را جریمه نقدی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از دیلی صباح، یک مرد سوئدی به جرم ایجاد مزاحمت برای سه زن مسلمان محجبه و اهانت به آن‌ها در یک قطار حومه در سال 2015 متهم به پرداخت جریمه‌ای در حدود 1400 یورو شد. دادگاهی در سوئد روز گذشته مردی را که 2 سال پیش سه بانوی مسلمان را در قطار مورد آزار و اذیت قرار داده بود متهم شناخته و جریمه 14 هزار کرون (حدود 1400 یورو) برای وی تعیین کرد.

به گفته خبرگزاری‌های محلی سوئد این سه زن مسلمان در قطار به سمت استکهلم پایتخت سوئد در حال حرکت بوده‌اند که مرد 52 ساله سوئدی به آن‌ها نزدیک شده و چند تکه بیکن (گوشت خوک) جلوی صورت آن‌ها گرفته و از آن‌ها به اصرار می‌خواهد گوشت خوک بخورند. سه بانوی محجبه که آشکارا از این عمل مرد دچار آشفتگی شده‌اند برای اجتناب از تنش، صندلی‌شان را عوض می‌کنند، مرد سوئدی  نیز جلوی آن‌ها  گوشت خوک خورده و سپس فریادهای ضداسلامی سر داده است.

دادگاه منطقه‌ای آتوندا حکم داد که قصد این مرد اهانت به زنان مسلمان به سبب «نژاد» و «مذهب» آن‌ها بوده‌ است. براساس حکم دادگاه وی متهم به پرداخت 5 هزار کرونر جریمه نقدی شد. وی همچنین 9 هزار مبلغ اضافی برای گریز از زندان باید پرداخت کند. گفته می‌شود این مرد سوئدی در سال 2016 نیز در اقدام مشابهی در متروی استکهلم  به مسلمانان اهانت  کرده و شعارهای اسلام‌هراسی و توهین آمیز علیه اسلام سر داده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha