جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قطبی

حجت الاسلام قطبی گفت: گستردگی دامنه تاثیرگذاری شهادت غرور آفرین محسن حججی به لحاظ برخی شرایط و وجوه ممتاز، پدیده ای ویژه است، به حدی وسعت پیداکرد که نمی توان از آن به عنوان یک مقوله ی پارامتریک یاد کرد و با بکارگیری ابزارهای رایجِ جامعه شناسی، شعاع اثر آن را سنجید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، در نوشتاری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حججی، گفت: برخی پدیده ها و رویدادها به گونه ای است که روشهای مرسوم در حوزه ی جامعه شناسی توان سنجش تأثیر و گستره ی شعاع آن ها را ندارد.

وی تصریح کرد: یکی از این مقوله ها، شهادت غرورآفرین و گسترده دامن محسن حججی است، دامنه ی این شهادت که به لحاظ برخی شرایط و وجوه ممتاز، پدیده ای ویژه است، به حدی وسعت پیداکرد که نمی توان از آن به عنوان یک مقوله ی پارامتریک یاد کرد و با بکارگیری ابزارهای رایجِ جامعه شناسی، شعاع اثر آن را سنجید.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: به عبارت دیگر دانش بلند دامنه جامعه شناسی از هضم و فهم چنین رویدادها و پدیده هایی ناکام مانده و قدرت درک آنها را ندارد. از این باب است که گاهی یک قطره اشک بر روی گونه ی یک کودک، بُرد رسانه ای و شعاع تأثیرش از یک فیلم سینمایی بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی یادآور شد: در شهادت محسن نیز موارد زیادی از این دست وجود دارد که تأثیر اجتماعی این پدیده را به صورت تصاعدی افزایش می دهد، این موارد که گاه به ظاهر کوچک است، در پیش چشم افراد تیز بین و اهل درک تجلّی پیدا می کند و گاه منشاء ده ها و صدها شعر، داستان، حکایت، خاطره و تفسیر می شود. یکی از این موارد چشمان گویای محسن است که در اوج مظلومیت در حین اسارت، غرور و شهامت ، رعنایی و لطافت را همراه دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha