جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مستجابی

حوزه/ یكي از كارهايي كه بسيار مي تواند در جذب مردم به دين اسلام موثر باشد، خوش رفتاري و رعايت احترام و ادب و رأفت اسلامي است که ظهور و بروز این نوع رفتار در پلیس می تواند تجلی کند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت اللّه سید مرتضی مستجابي، صبح امروز  در ديدار فرمانده انتظامي استان اصفهان، اظهار کرد : يكي از كارهايي كه بسيار مي تواند در جذب مردم به دين اسلام موثر باشد خوش رفتاري و رعايت احترام و ادب و رأفت اسلامي است.

استاد حوزه علمیه اصفهان، افزود: امروز نيروي انتظامي يك نيروي متفاوت با دوران قبل از انقلاب است و ما به وجود چنين نيروي مومن، ارزشي و ولايي افتخار مي كنيم.

وی، رفتار مهربانانه پليس با مردم رابهترين تبليغ براي اسلام عنوان كرد و خطاب به نيروهاي انتظامي گفت: اجراي قانون و ماموريت را با رفتار محبت آميز اجرا كنيد چرا كه مردم هر امر و نهي كه از روي دلسوزي و توام با رأفت باشد مي پذيرند و اين نوع رفتار اثر گذار خواهد بود.

اهتمام نيروي انتظامي به بصيرت افزايي نيروها

سردار معصوم بيگي نيز در اين ديدار با اشاره به اهتمام نيروي انتظامي به حوزه هاي ديني، بصيرت افزايي و ايجاد فضاي ديني و انقلابي در بين نيروها اظهار داشت: يكي از حوزه هايي كه توجه وي‍ژه و خاصي به آن شده تشويق كاركنان به حفظ قرآن است.

اين مقام مسئول عنوان داشت: در همين راستا با اقدامات خوب عقيدتي سياسي فرماندهي انتظامي استان هم اكنون 4 هزار و 500 نفر از نيروها و خانواده هايشان حافظ يك جزء تا كل قرآن كريم هستند.

وي با بيان اين كه نيروي انتظامي هر سال تعدادي شهيدو جانباز در راه برقراري امنيت و آرامش كشور تقديم نظام اسلامي مي كند، افزود: ماموران اين نيرو به طور شبانه روز آماده خدمت به مردم هستند و آنچه كه آنها را دلگرم مي كند دعاي علماي عزيز، مردم و خانواده هاي معظم شهدا است.

سردار معصوم بيگي، پشتيباني علماي دين را افتخاري براي پليس عنوان كرد و اظهار داشت: براي پيشنهادات و نظرات علما اهميت ويژه اي قائل هستيم و با كمال ميل آنها را دنبال مي كنيم.

گفتني است، آیت اللّه سید مرتضی مستجاب الدعواتی مشهور به «مستجابی» فرزند حاج سید اسدالله مستجاب الدعواتی و نوۀ آیت‌ الله سید ابوالحسن صدرعاملی، معروف به مستجاب الدعواتی، در سال ۱۳۰۲ به دنیا آمد.

آیت الله مستجابی از علمای برجسته خاندان بزرگ صدر است که تحصیلات خود را در حوزۀ علمیۀ تهران و نجف اشرف ادامه داد و موفق به اخذ درجه اجتهاد از سوی آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی شد. او در دوره جوانی همزمان با تحصیلات حوزوی، به ورزش زورخانه می پرداخت و به همین دلیل از او به عنوان مجتهدی پهلوان یاد می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha