شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه / مدیر حوزه علمیه یزد، دفاع از ولایت فقیه را وظیفه اصلی حوزه انقلابی خواند و گفت: اگر حوزه های علمیه پشتیبان ولایت فقیه نباشند، ضربه سنگینی به دین وارد می شود که جبران آن سخت و غیر ممکن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در جمع معاونین آموزش حوزه علمیه یزد، با بیان این که اگر بخواهیم جامعه و یا مکانی را اداره کنیم، در ابتدا باید خود و نفسمان را هدایت کنیم، گفت: در این راه بایستی نفس خود کنترل و هدایت کرد تا بتوانیم به خوبی در اداره کردن جامعه موفق عمل کنیم.

مدیر حوزه علمیه یزد بااشاره به بصیرت افزایی طلاب در زمینه طلبه انقلابی، گفت: بحمدلله حوزه علمیه یزد از گذشته تاکنون در زمینه پرورش طلبه های انقلابی بسیار خوب عمل کرده و امیدواریم که ان شاءالله در این سال های نیز با برنامه ریزی های دقیق و مناسب در این زمینه بهتر عمل کرده و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

وی با بیان اینکه صبر و بصیرت در کنار یکدیگر هستند، تصریح کرد: اگر به دعای نماز صبح دقت کنید، می بینید سفارش دارد که در دین هم بصیرت و هم صبر داشته باشید، زیرا با این دو اصل مهم می توان دین را به خوبی برای معرفی کرد.

مدیر حوزه علمیه یزد اولین جلوه های بصیرت را دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: یکی از مهمترین جلوه های بصیرت دفاع از ارزش های اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی است و مهمترین ارزش های انقلاب اسلامی، دفاع از اصل ولایت فقیه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس خاطر نشان کرد: یکی از لازمه دفاع از ولایت فقیه این است که طلاب از قدرت تحلیل سیاسی برخوردار باشند، به این معنا که از اتفاقات جامعه باخبر باشد.

مدیر حوزه علمیه یزد با تاکید بر اینکه در حوزه های علمیه باید طلبه ای تربیت شود که مومن، انقلابی، متعهد و پشتیبان ولایت فقیه باشند، گفت: خدایی ناکرده اگر حوزه های علمیه پشتیبان ولایت فقیه نباشند، ضربه سنگینی به دین خواهد خورد که جبران آن بسیار سخت است.

وی از دیگر جلوه بصیرت را دشمن شناسی عنوان و مطرح کرد: کسی که به اوضاع زمانه آگاه باشد شبهات به سمت او هجوم نخواهند آورد و در اینجا اگر دشمن شناسی اشتباه صورت گیرد، بسیاری از تصمیمات فرد غلط و نادرست خواهد بود و در این زمان شاید فرد به جای مقابله با دشمن خود، با دوستش به جنگ بپردازد.

مدیر حوزه علمیه یزد، آگاهی از جریانات فکری زمانه را در زمینه بصیرت افزایی مهم برشمرد و تصریح کرد: طلاب نباید به دروس حوزوی اکتفا کنند، بلکه با زمان پیش بروند و طلب علم باید به سلاح علم مجهز باشد تا بتواند با مردم را از انحراف باز دارد و به سمت خوبی ها سوق دهد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha