پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید عمار حکیم

حوزه/ سید عمار حکیم گفت: کسانی که گمان می کنند جدا شدن کردستان به مشکلات آنها پایان می دهد، در توهم هستند، زیرا مشکلات چه کوچک و چه بزرگ، به اندازه کشورها است و رهبران شایسته باید این مشکلات را حل کرده و صلح و امنیت را به مردم هدیه کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، صبح امروز شنبه، حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق نماز عید سعید قربان را در دفتر خود در بغداد امامت کرد.

وی در خطبه های نماز خواستار تعیین رئیس جدیدی برای ائتلاف ملی عراق شد و گفت: من بنا دارم در پایان مهلت قانونی از ریاست ائتلاف ملی کناره گیری کنم و بر این باورم افراد مختلف باید در این جایگاه ایفای نقش کند.

وی افزود: از این فرصت استفاده کرده و به برادران خود در هئیت مدیره ائتلاف اعلام می کنم مدت ریاست بنده رو به اتمام است و از شما این درخواست را دارم که در اسرع وقت، رئیس جدیدی برای دوره آینده انتخاب کنید و البته من چهار ماه پیش نیز این درخواست را از هیئت مدیره مطرح کردم تا وقت کافی برای انتخاب رئیس جدید داشته باشند.

سید عمار حکیم گفت: فرهنگ جا به جایی و عوض شدن افراد در پست ها، فرهنگی است که من به آن ایمان دارم و بهترین مکان برای اجرای این فرهنگ خوب، ائتلاف ملی است؛ چراکه این ائتلاف دربر دارنده تمام احزاب و گروه های سیاسی و نمایندگان مردم عراق است.

وی افزود: مرحله آینده نیازمند شخصیت های جدید و شایسته و پاک است.

جدا شدن کردستان، مشکلی را از کردها حل نمی کند

رئیس حزب حکمت در ادامه سخنان خود با اشاره به مساله همه پرسی کردستان عراق که کردها بنا دارند در 25 سپتامبر جاری آن را اجرا کنند، گفت: کسانی که گمان می کنند جدا شدن کردستان به مشکلات آنها پایان می دهد، در توهم هستند، زیرا مشکلات چه کوچک و چه بزرگ، به اندازه کشورها است و رهبران شایسته باید این مشکلات را حل کرده و صلح و امنیت را به مردم هدیه کنند.

وی ادامه داد: ما اطمینان داریم برادران کرد ما عراق را مانند ما دوست دارند و در آینده همه در کنار هم برای پیشرفت و توسعه عراق و مبارزه با چالش ها و مشکلات تلاش خواهیم کرد.

سید عمار حکیم تاکید کرد: عراق، یک راه خشکی وسیع است که جمهوری اسلامی ایران را به عربستان متصل می کند و میان ایران و عربستان و ترکیه قرار گرفته و از این رو عراق همانند قلب این مثلث است که می تواند آینده اقتصادی خوبی داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha