جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، وجود واسطه‌ها را یکی دیگر از مشکلات جامعه عنوان کردند و افزودند: واسطه‌گری ظالمانه‌ترین فرض توزیع ثروت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی عصر امروز در جمع اعضای هیئت مدیره فدراسیون غذایی کشور با اشاره به اینکه تشکیلات تولیدی در کشور ما مشکلات بسیاری دارند گفتند: این مشکلات باید یک به یک بررسی شوند و برای حل آنها تلاش کرد.

ایشان بیان کردند: یکی از مشکلات کشور ما این است که بانک‌ها تمام توجه شان به منافع خودشان است و کاری ندارند که دستگاه‌های تولیدی ورشکسته شوند.

معظم له ناهماهنگی بین واحدهای تولیدی را یکی دیگر از مشکلات جامعه عنوان کردند و گفتند: باید مشخص شود که نیاز جامعه چیست و چه مقدار است و بر اساس آن اقدام به تولید به خصوص در بخش کشاورزی کرد، در غیر این صورت ممکن است یا تولید در یک محصول زیاد شود و یا در مورد یک محصول با کمبود مواجه شویم.

این مرجع تقلید افزودند: این ناهماهنگی دستگاه‌های تولید غذایی و خودسرانه بودن آنها یکی از بلاهای جامعه است و شما اگر برای هماهنگی بین این واحدها برنامه‌ریزی کنید، گام بسیار مهمی را برداشته‌اید.

ایشان گفتند: اگر نیازها تعیین شد همه محصولات تولیدی با قیمتی متعارف به دست مصرف کننده خواهد رسید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی وجود واسطه‌ها را یکی دیگر از مشکلات جامعه عنوان کردند و افزودند: واسطه‌گری ظالمانه‌ترین فرض توزیع ثروت در جامعه است.

ایشان بیان کردند: کشاورز یک سال تمام زحمت می‌کشد، ولی می‌بیند که جنس او را می‌خرند و چند برابر قیمت در بازار می‌فروشند، یعنی بیشتری سود را واسطه‌ها می‌برند که زحمت کمتری کشیده‌اند.

معظم له ابراز داشتند: باید کاری کرد که این واسطه‌های تحمیل شده حذف شوند یا اینکه واسطه‌ها هم ضابطه‌ای داشته باشند که تولیدکننده سهم اصلی و واسطه‌ها سهم کمتری را ببرند.

ایشان با بیان اینکه گاهی مردم در مسئله نیازها دقت نمی‌کنند گفتند: سطح فرهنگی جامعه باید ارتقا یابد و مردم  توجیه شوند تا به مقدار نیاز اقدام به تهیه مواد غذایی کنند نه اینکه بیش از نیاز تهیه کرده و باقی را دور بریزند.

این مرجع تقلید عنوان کردند: در برخی هتل‌ها و رستوران‌ها دیده می‌شود که عده‌ای به دلیل نمایش ثروت باعث می‌شوند مقدار زیادی مواد غذایی دور ریخته شود. ما نباید بگوییم که دولت و واسطه‌ها مقصرند؛ بلکه گاهی خود مردم هم مقصرند و باید بیشتر رعایت کنند.

معظم له تصریح کردند: مسئله عرضه صنایع غذایی مهم است و موجب می‌شود اجناس به بهترین شکل عرضه شوند؛ دنیا به اهمیت مسئله عرضه پی برده است و روی آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

ایشان به اهمیت صنایع تبدیلی اشاره کردند و گفتند: اینکه بتوانیم مواد اولیه را به موادی که کارایی و قیمت بیشتری دارد تبدیل کنیم بسیار ارزشمند است و باید بیشتر مورد تأکید قرار گیرد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کردند: شما باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات تولید در کشور انجام دهید و تا مقداری که می‌توانید تلاش کنید و نگران این نباشید که شاید نتوانید تمام مشکلات را رفع کنید بلکه هر مقدار که تلاش کنید ارزش دارد.

ایشان اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: شما باید فعالیت‌های مجموعه خود را اطلاع‌رسانی کنید تا مردم از برنامه‌ها و عملکرد شما با خبر شوند، مطمئن باشید اگر مردم از رسالت و فعالیت‌هایتان اطلاع داشته باشند با شما همکاری خواهند کرد.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha