جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کودکان نماز جماعت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فاطمیان با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ اقامه نماز، گفت: آموزش نماز در مدرسه باید مبتنی بر اصول علمی و متکی بر مبانی اسلامی باشد و به وسیله مربیان آگاه و آشنا با موضوع رشد نوجوانان اجرا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی فاطمیان صبح امروز در جمع ائمه جماعات مساجد شهرستان اقبالیه که در دفتر امام جمعه برگزارشد، به اهمیت اقامه نماز در جامعه اشاره کرد و گفت: برپایی نماز موجب تقویت وحدت در میان مسلمانان می‌شود و بهتر است نماز به صورت جماعت اقامه شود.

استاد حوزه علمیه قزوین افزود: جوانان که دارای قلب پاک‌تری هستند، می‌توانند با تمسک‌ به نماز، خود را در برابر خطرات جنگ نرم بیمه کنند.

وی ادامه داد: توجه صرف به علم منهای پرورش، نوجوانان و جوانان را دچار مشکلات عدیده‌ای خواهد کرد، در این میان یکی از مسائل تربیتی، پرداختن به تربیت دینی کودکان از جمله علاقه‌مند کردن آنها به نماز و نماز جماعت است.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمیان ادامه داد: آموزش نماز در مدرسه باید مبتنی بر اصول علمی و متکی بر مبانی اسلامی باشد و به وسیله مربیان آگاه و آشنا با موضوع رشد نوجوانان اجرا شود.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین عامل در تربیت نیکو، درک و کاربرد مؤثر نماز در زندگی است، انجام فریضه نماز باعث تربیت صحیح می شود و از این رهگذر نتایج سودمندی عاید فرد و جامعه خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قزوین ابا بیان این که تبلیغ، ترویج و توسعه نماز بیانگر اهمیت جایگاه نماز در سطح کلان جامعه است، ابراز داشت: نماز در مکتب انسان‌ساز اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و هیچ عملی از اعمال دینی و افعال عبادی با آن قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha