شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حاجی زاده معاون آموزش  جامعة الزهرا

حوزه/حجت الاسلام حاجی زاده گفت: طلابی که در نیمسال نخست حائز رتبه های برتر شوند، می توانند در مدرسه "استعدادهای برتر" جامعه الزهرا(سلام الله علیها) تحصیل کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام علیرضا حاجی زاده در همایش پذیرفته‌شدگان سطح ۲ تمام‌وقت خوابگاهی(نیمسال اول و دوم) جامعه الزهرا(سلام‌الله علیها) که صبح امروز در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: طلاب برتر علمی سطح ۲ می توانند بدون آزمون ورودی در سطح ۳  تحصیل کنند.

حاجی زاده تاکید کرد: بعد از نخستین نیمسال تحصیلی، طلابی که از لحاظ علمی حائز رتبه های برتر می شوند، می توانند در مدرسه ای به نام "استعداد های برتر" تحصیل کنند که در آنجا به صورت گسترده و ویژه  آموزش می بینند.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا(سلام الله علیها) ضمن خیر مقدم به طلاب و خانواده های آنان تصریح کرد: دختران خود را که نعمت های الهی هستند به حضرت معصومه(سلام الله علیها) بسپارید.

وی در تشریح وضعیت تحصیلی جامعه الزهرا(سلام الله علیها) بیان داشت: این موسسه دارای سطوح مختلف سطح ۲، ۳ و ۴ به صورت تمام وقت روزانه، مجازی و نیمه وقت است.

وی تاکید کرد: خوابگاه جامعه الزهرا(سلام الله علیها) ویزه طلاب با حداکثر ۲۰ ساله است.

حجت الاسلام حاجی زاده خاطر نشان کرد: جامعه الزهرا(سلام الله علیها) به دستور امام خمینی(ره) تاسیس شد و هیات موسس آن افرادی همچون آیات عظام فاضل لنکرانی و مشکینی بوده اند.

معاون آموزشی جامعه الزهرا(سلام الله علیها) با اشاره به خروجی های مثبت این موسسه گفت: در کشور پاکستان دهها جامعه الزهرا(سلام الله علیها) توسط بانوانی اردو زبانی که از طلاب این موسسه بودند، تاسیس شده است.

وی خطاب به والدین طلاب بیان داشت: حضور شما در این جلسه برای آشنایی با فضاهای آموزشی، خوابگاه و بازدید از کل محیط جامعه الزهرا(سلام الله علیها) است و در اردوگاه دستجرد توجیهاتی به طلاب برای حضور در این موسسه ارائه می شود.

حجت الاسلام حاجی زاده در ادامه افزود: امکانات جامعه الزهرا(سلام الله علیها) با کمک بزرگان و عنایات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای تحصیل خواهران فراهم شده است و ما در این موسسه در حد توان خودمان برای تحصیل و رفاه آنان تلاش می کنیم.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا(سلام الله علیها) با اشاره به مشکلات زندگی خوابگاهی تصریح کرد: به علت حضور چند هزار طلبه با وضعیت جسمی، فرهنگی و اخلاقی متفاوت در خوابگاه، سختی هایی دارد که نیازمند صبر و گذشت است.

وی در تشریح برخی قوانین جامعه الزهرا(سلام الله علیها) بیان داشت: زمان تحصیل در سطح ۲، چهار سال و گذراندن ۱۹۰ واحد درسی است و مدارک این موسسه در تمام مراکز علمی و اداری برای ادامه تحصیل و استخدام کاملا معتبر است.

حجت الاسلام حاجی زاده در ادامه با بیان اینکه در هر نیم سال تحصیلی به طور میانگین ۲۴ واحد درسی ارائه می شود و طلاب در کل طول تحصیل می توانند دو بار از مرخصی یک ساله استفاده کنند، گفت: غیبت در کلاس ها جز با هماهنگی مسئولان آموزشی و خوابگاهی ممکن نیست و باید والدین در این امر با مسئولان جامعه الزهرا(سلام الله علیها) هماهنگی کنند.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا(سلام الله علیها) خاطر نشان کرد: اگر کسی در طول تحصیل به دلایلی امکان ادامه حضور در جامعه الزهرا(سلام الله علیها) را نداشت، می تواند از تحصیل مجازی و یا معرفی به حوزه های علمیه شهر خود استفاده کند.

وی با تاکید به اینکه باید به سایر اولویت های زندگی همچون ازدواج در کنار تحصیل اهمیت داد، گفت: طلابی که در طول تحصیل خود ازدواج کنند، مجاز به استفاده از بخش خاصی از خوابگاه به مدت دو نیمسال هستند.

حجت الاسلام حاجی زاده در پایان گفت: هر کس به تنهایی باید به فکر رشد خود باشد و از سویی گمان نکند که تحصیلات ظاهری او را از سایر افراد جامعه خصوصا والدینش برتر کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha