شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: فرهنگ غدیر مهم ترین عامل وحدت دنیای اسلام و بهترین ظرفیت برای رسیدن جامعه اسلامی به یک وحدت و همبستگی پایدار است.

حجت الاسلام ناصرشکریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، ضمن تبریک فرا رسیدن عید ولایت، غدیر را عامل رشد و تعالی جامعه اسلامی و حتی جامعه بشری دانست و بیان کرد: اهمیت و عظمت این واقعه عظیم و تاریخی، قابل وصف نبوده و تنها راه تعالی نظام اسلامی را باید در فرهنگ غدیر یافت و جستجو نمود.

وی با اشاره به اهمیت درک پیام های این واقعه بزرگ در تاریخ اسلام، اظهار داشت: غدیر شناسنامه و هویت اصلی شیعه است و مهم ترین پیام این واقعه بزرگ حفظ و تقویت جایگاه ولایت در جامعه اسلامی است.

اهمیت برگزاری جشن عید سعید غدیر

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه ضمن اشاره به اهمیت برگزاری جشن عید سعید غدیر در کشور تصریح کرد: باید عید غدیر و موضوع ولایت را بیش از هر چیزی مورد توجه قرار داد و جشن های این ایام باید باشکوه خاصی برگزار گردد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط بحرانی برخی کشورهای اسلامی در منطقه و جهان اسلام اعلام کرد: همه چالش ها، بحران ها و فتنه ها در جهان اسلام فقط در سایه تفکر غدیر رفع خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت جایگاه ولایت در جامعه اسلامی گفت: متاسفانه بسیاری از مشکلات بوجود آمده در دنیای اسلام به خاطر عدم درک درست از جایگاه ولایت است و ایران اسلامی به برکت رهبری بی بدیل رهبر عظیم الشان انقلاب عزتمندترین و مقتدرترین کشور در منطقه و در جهان است.

غدیر مهم ترین عامل وحدت دنیای اسلام است

وی فرهنگ غدیر را مهم ترین عامل وحدت دنیای اسلام دانست و خاطر نشان کرد: مسئله غدیر  بهترین ظرفیت برای رسیدن جامعه اسلامی به یک وحدت و همبستگی پایدار است و دشمنان در صدد ایجاد اختلاف، تفرقه و ایجاد شکاف در بین امت اسلامی هستند که باید برای رفع آن تلاش کرد.

حجت الاسلام ناصر شکریان امیری با اشاره به استفاده از همه ظرفیت ها و امکانات در جهت زنده نگه داشتن این واقعه عظیم و تاریخی در کشور بیان کرد: تبیین واقعه غدیر به شیوره های مختلف به ویژه شیوه های مختلف هنری برای امت اسلامی امروز امری اجتناب ناپذیراست و همه باید تلاش کنند تا این واقعه تاریخی برای مردم بازگو کنند.

استاد حوزه مازندران در پایان به نقش ولایت در پیروزی های انقلاب اسلامی و پس از آن اشاره و خاطرنشان کرد: شناخت درست و کسب معرفت نسبت به سیره و سبک زندگی امیرمومنان علی(ع) مسئله بسیار مهمی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد و همان مقدار که به مسئله عاشورا و قیام خونین حضرت سیدالشهداء (ع) پرداخته شده، باید در مورد غدیر هم این مسئله جدی تر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha