شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی

حوزه/مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) اظهار امیدواری کرد که در آینده بانوانی صاحب نظر، مجتهد، محقق، نویسنده، مبلغ و مشاوران توانمند در حوزه‌های متفاوت تربیت شوند و نقش تأثیرگذار جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) در مجموعه کشور و بلکه در جهان اسلام دیده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود مدنی، امروز در همایش پذیرفته‌شدگان سطح 2 تمام‌وقت خوابگاهی که در تالار بیدار اسلامی جامعه الزهرا برگزار شد با بیان اینکه طلاب جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) با تمام تلاش خود، مرزهای دانش را جابجا کنندگفت:  هر خیر و برکتی که از این مجموعه حاصل شده،  به برکت نام آن حضرت است و اگر خطا و قصوری باشد، از جانب خدمتگزاران این مجموعه است.

وی با اشاره به انتظارات جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) از طلاب جدید الورود، تصریح کرد: چند انتظار اساسی از شاگردان این مکتب و افرادی که میهمان حضرت هستند، وجود دارد که این انتظارات از سیره حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) گرفته شده است.

*نقش تأثیرگذار جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) باید در جهان اسلام دیده شود

مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) اظهار امیدواری کرد که در آینده بانوانی صاحب نظر، مجتهد، محقق، نویسنده، مبلغ و مشاوران توانمند در حوزه‌های متفاوت تربیت شوند و نقش تأثیرگذار جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) در مجموعه کشور و بلکه در جهان اسلام دیده شود.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی در ادامه میزبانی جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) از تعدادی از فارغ التحصیلان غیرایرانی این مؤسسه در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: بانوان زیادی از کشورهای مختلف در این مؤسسه تحصیل کردند که هم اکنون کتاب‌های ارزنده ای به زبان‌های مختلف تألیف و منتشر کردند و یا در کشورهای خود، مدرس حوزه و دانشگاه، صاحب کانال تلویزیونی و یا مدرسه هستند.

وی بر لزوم تلاش  طلاب در مسیر علم و دانش تأکید کردند و افزود: امروز فقه، حدیث، تفسیر و تاریخ شیعه با تلاش‌های فراوان علما به این مرحله رسیده است و بزرگان دین مرزهای دانش را با حداکثر توان خود جابجا کردند.

مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها)، دومین انتظار از طلاب را خودسازی و تزکیه عنوان کرد و اظهار داشت: شما از امروز که وارد جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) شدید، کنترل رفتاری خود را افزایش دهید.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی تصریح کرد: طلبه موفق و مورد توجه حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) طلبه ای است که خشم خود را کنترل کند و بر اخلاق و رفتار خود توجه داشته باشد.

وی گفت:  طلبه جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) باید با دیگر افراد جامعه تفاوت داشته باشد، زیرا در خانه حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) مشغول به تحصیل و تزکیه نفس است و از سیره زندگانی حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) تبعیت می‌کند.

*بانوان طلبه در مسیر کنترل شخصیت ممارست داشته باشند

مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) بیان داشت: کنترل شخصیت، رفتار و کردار طلبه در محیط حجره، خانه و در جامعه از جمله انتظارات حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) است و بانوان طلبه این مؤسسه باید در این مسیر ممارست داشته باشند.

وی با بیان اینکه عالم متکبر نباشید، یادآور شد: امام صادق(علیه‌السلام) در حدیثی می‌فرمایند: «اُطلُبوا العلمَ و تزيَّنوا معه بالحلمِ والوقارِ و تواضعوا لِمَن تُعلّمونَه العلمَ و لا تكونوا علماءَ جبابرهً فَيَذهبُ باطِلُكُم بحقِّكم؛ دانش بياموزيد و دانش خود را با خويشتن‏داري و وقار زينت بخشيد، نسبت به شاگردان خود متواضع و نسبت به استادان خود فروتن باشيد و از علماي جبار نباشيد که رفتار باطلتان، حق شما را نيز از بين ببرد».

*دانش‌آموختگان جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) از ۹۲ کشور جهان هستند

حجت الاسلام و المسلمین مدنی در ادامه با بیان اینکه دانش آموختگان جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) از ۹۲ کشور جهان هستند، عنوان کرد: هم اکنون طلاب غیرایرانی جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) از ۵۰ کشور جهان در این مؤسسه تحصیل می‌کنند، همچنین دانشکده هدی پذیرای دانشجویان طلبه غیرایرانی است.

وی افزود: در حال حاضر، ۱۴ هزار بانوی طلبه در جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) مشغول به تحصیل هستند.

مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) به فعالیت مهد کودک شکوفه‌های بهار در جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته، بیش از هزار کودک در مهد کودک حضور داشتند، امسال نیز حدود هزار و ۵۰۰  کودک پذیرش خواهیم داشت.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی در پایان با بیان اینکه رعایت نظام و قوانین جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) باید مورد توجه طلاب قرار گیرد، تصریح کرد: تمام تلاش کارکنان و خدمتگزاران این مجموعه این است که وسایل آرامش، آسایش و رشد و کمال طلاب را فراهم کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha