پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 425023
۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
غاز سال تحصیلی مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه مهدی موعود(عج) دیّر با حضور مدیر حوزه علمیه استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام سید علی حسینی، امام جمعه دیر صبح امروز، در آیین پاسداشت شهید اندرواژ و آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر تفقه در دین را یکی از رسالت های اصلی طلاب عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین مسائل اصلی در حوزه علمیه تفقه در دین، داشتن اخلاص و انگیزه الهی است. پس از تفقه در دین باید آن را به مردم تبلیغ کرد.

امام جمعه دیر، یکی دیگر از رسالت های حوزه های علمیه را انسان سازی دانست و اظهار داشت: اگر انسان به معنای حقیقی کلمه انسان باشد، می تواند جهان را تغییر دهد.

وی افزود: حوزه های علمیه در تلاش هستند تا انسان های متخلق به اخلاق و مهذب بسازند،  طلبه در مرحله نخست باید عامل باشد و سپس مردم را به انجام کارهای الهی دعوت کند تا جامعه حرف او را بپذیرد.

حجت الاسلام حسینی به فلسفه نامگذاری این مدرسه علمیه به نام مهدی موعود(عج) اشاره کرد و گفت: هدف از اصلی از انتخاب این نام تقویت باور سربازی امام زمان(عج) در وجود طلاب است.

مسؤول مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر بر جدیت در تحصیل تاکید کرد و گفت: جامعه امروز به طلاب و روحانیون نیازمند است و نباید با فرصت سوزی این فرصت را از دست داد، بلکه طلبه باید به سلاح علم و تقوا مسلح باشد.

وی با بیان اینکه روحانیت با خود از اسلام و انقلاب دفاع کردند بیان داشت: حوزه علمیه بایستی حوزه ای انقلابی، سیاسی، پیرو مقام معظم رهبری و در خط ولایت باشد، حوزه ای که خود را برای دین فدا کند و این آمادگی در طلبه باشد که هرجا که نیاز به حضور آن بود، آماده فداکاری باشد.

گفتنی است، در این مراسم از طلاب ممتاز پایه های تحصیلی مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha