جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
درس اخلاق-صحنه

حوزه/ استاد حوزه با تاکید بر ضرورت بهره برداری طلاب از سرمایه های معنوی، گفت: یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت تحصیلی، داشتن انگیزه است و طلاب باید با جدیت به درس و بحث بپردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام مقدسیان، در درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه امیر المؤمنین(ع) شهرستان صحنه، گفت: امام صادق (علیه السلام) فرمودند: ««من قرأ «والعصر» في نوافله بعثه الله يوم القيامة مشرقا وجهه، ضاحکا سنّه، قريرا عينه حتي يدخل الجنة / هرکس سوره عصر را در نمازهای نافله اش قرائت کند خداوند او را در روز قیامت باچهره تابناک و لبی خندان و دیده روشن از قبر برمی انگیزاند و با این حال وارد بهشت می شود(مجمع البیان، جلد۹، صفحه ۵۳۵)».

وی در فضیلت سوره عصر به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و افزود: حضرت فرموده اند «هرکسی که این سوره را قرائت کند خداوند در نامه عملش ده حسنه نوشته و عاقبت بخیر می شود و از اصحاب حق(صراط مستقیم) شمرده می شود. و اگر این سوره را بر چیزی که در زمین مخفی کرده و یا مخزن (طعام وغیره ) قرائت نماید خداوند آن را برای اصحابش حفظ می کند.» (تفسیرالبرهان، جلد۸،صفحه ۳۷۵)

استاد اخلاق حوزه در ادامه با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت تحصیلی، داشتن انگیزه است و طلاب باید با جدیت به درس و بحث بپردازند.

وی در پایان افزود: ما به حوزه آمده ایم تا با شناخت بیشتر، از این سرمایه های معنوی استفاده کنیم و در این راه ضرر نکنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha