جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه بوشهر با بیان این که برخی در کشور به دنبال اسلام سکولار هستند، گفت: برخی افراد به دنبال جدایی دین از سیاست هستند تا دین را در گوشه ای از مساجد محصور کنند و این خطر حتی مومنین را تهدید می کند؛ امروز به فرموده رهبر معظم انقلاب همه وظیفه داریم با اسلام سکولار مبارزه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه سفیران هدایت برازجان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب و روحانیون تهران مبنی بر اینکه «تثبیت هنجارهای انقلاب و ایجاد جامعه اسلامی نیازمند مبارزه است»، گفت: این فرمایش رهبر معظم انقلاب نشان می دهد که بسیاری از هنجارها به خوبی تثبیت و ترویج نشده است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بیان داشت: حوزه های علمیه وظیفه ایجاد جامعه اسلامی را بر عهده دارند، اما متاسفانه در کشور شاهدیم که با وجود گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز بسیاری از مردم بر اساس جامعه اسامی عمل نمی کنند و آن اسلامی که مد نظر بوده به درستی رعایت نشده است.

جهاد علمی و اخلاقی را دو رکن حوزه علمیه

وی، جهاد علمی و اخلاقی را دو رکن حوزه علمیه عنوان کرد و اظهار داشت: در حوزه های علمیه مبارزه با نفس و مبارزه علمی داریم و طلاب باید در  این راه به روحیه روز اول ورود خود به حوزه علمیه بازگردند.

حجت الاسلام والمسلمین خدری با بیان این که در جامعه امروز باید از جوانان جهادی الگو گرفت، گفت: بسیاری از جوانان بسیجی ما بدون چشمداشت و با روحیه جهادی کار می کنند و نیاز است طلاب با الگوگیری از این جوانان در جامعه فعالیت کنند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان این که شهید حججی با شهادتش کار را بر همه تمام کرد، اظهار داشت: تنها داشتن روحیه جهادی است که جوان 25 ساله ای را برای دفاع از اهل بیت(ع) و اسلام به شهادت می رساند و دنیا را تکان می دهد.

وی ادامه داد: تعلیم علوم اهل بیت(ع) و ترویج آن به مردم باید در حوزه بیش از این باشد، چراکه ارزش های اسلامی در حال حاضر به دست همین طلاب و روحانیون است. هرچند که دشمن با انجام کارهای تبلیغی سعی در تخریب چهره اسلام و ایجاد شبهه دارد اما بخشی از کم کاری ها متوجه ماست.

حجت الاسلام والمسلمین خدری افزود: امروزه نیاز به تفکری جدید در جامعه موج می زند و این تفکر نو را باید حوزه علمیه به جامعه خود بدهد؛ نباید به شبهات و سوالاتی که مطرح می شود به عنوان یک تهدید نگاه کرد، چراکه بنا به گفته رهبر معظم انقلاب این سوالات تنها از سمت دشمن مطرح نیست، بلکه یک فکر خلاق جوان است که آن را مطرح می کند و فرصتی است که بتوان به این شبهات و سوالات پاسخ گفت.

مدیر حوزه علمیه بوشهر با بیان اینکه بسیاری ها در کشور به دنبال اسلام سکولار هستند، گفت: خیلی به دنبال جدایی دین از سیاست هستند تا دین را در گوشه ای از مساجد محصور کنند و این خطر حتی مومنین را تهدید می کند؛ امروز به فرموده رهبر معظم انقلاب همه وظیفه داریم با اسلام سکولار مبارزه کنیم.

برپایه این گزارش، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام بحرینی مدیر مدرسه سفیران هدایت برازجان به ارائه گزارشی از فعالیت های سال گذشته مدرسه پرداخت.

خون شهدا حجت را بر ما تمام کرده است

حجت الاسلام والمسلمین خدری، همچنین در آیین پاسداشت شهید اندرواژ و آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر با تاکید بر لزوم تلاش بیشتر طلاب جهت فراگیری علوم دینی، گفت: طلاب در این مسیر با سختی هایی مواجه می شوند، اما اگر کلام امیرالمومنین(ع) و اهل بیت(ع) را درک کنند، به راحتی می توانند سختی های را تحمل کنند.

وی یکی از مهمرین کارهای طلاب را دعوت به توحید عنوان کرد و افزود: حوزه علمیه و روحانیون باید بر مبانی توحید حرکت و  جامعه را توحیدی کند؛ دنیای امروز با همه معارف بشر و تلاش دانشمندان تشنه علوم نو است اما متاسفانه در جامعه با وجود اینکه منبع غنی همچون اهل بیت(ع) داریم، ولی به خوبی از آن استفاده نمی کنیم.

مدیر حوزه علمیه بوشهر، تقوا و عبادت را لازمه طلبگی دانست و گفت: لازمه راه طلبگی داشتن تقوا است و اگر کسی با عمل خود اسلام را تبلیغ کرد، مردم نیز آن را به راحتی می پذیرند؛ انسان باید خود را تعلیم و تعدیب، سپس مردم را به انجام این عمال سفارش کند.

حجت الاسلام والمسلمین خدری با بیان این که امروز حوزه های علمیه نسبت به انقلاب و نظام اسلامی مسؤولیت خطیری دارند، اظهار داشت: نمی توان فقط به درس توجه کرد و در عرصه های دیگر بی توجه بود، بلکه حوزه های علمیه در عرصه دفاع از انقلاب باید حضور داشته باشند.

وی با بیان این که امروز خون شهدا حجت را بر ما تمام کرده، اظهار داشت: انجام کارهای جهادی، درس خواندن و کار جهادی کردن باید در حوزه های علمیه باشد و کاری که شهید حججی آن را انجام داد، حجت را بر ما تمام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha