جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام صادق ایرانی-مدیر حوزه علمیه کرمانشاه/دیدار رئیس بانک مهر اقتصاد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ایرانی گفت: چون بانکداری با لقمه مردم گره خورده نظارت بر آن بسیار مهم است. مراجع فرموده اند که صرف وام در غیر مورد قرارداد آن جایز نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام  والمسلمین ایرانی، مدیر حوزه علمیه کرمانشاه، در دیدار رئیس بانک مهر اقتصاد استان کرمانشاه، گفت: در رابطه با مسایل جدید از جمله بانکداری، بیمه و حتی سایر مسایل در حوزه پزشکی و... علما و فقهای بزرگ ورود پیدا کرده اند و فقه ما نیز اثبات کرده توان پاسخگویی به این مسایل را دارد.

وی افزود: بانکداری به جهت این که با نان مردم گره خورده، مهم است و اثر وضعی دارد. روز عاشورا که امام حسین(ع) لشکر دشمن را نصیحت می  فرمود، آنها هلهله و سر و صدا می کردند تا صدا نرسد. حضرت زینب(س) پرسیدند که اینها چرا این گونه اند؟ امام(ع) فرمودند چون شکم هایشان از حرام پر شده، لذا خدا نکند در خانه و خانواده ای ورود پیدا کند.

بانکداری اسلامی مورد توجه قرار نگرفته است

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه درباره بانکداری اسلامی اظهار کرد: بانکداری اسلامی آن گونه که باید، مورد توجه قرار نگرفته، چون کسانی که کار دستشان بوده، با این نگاه که الآن کار دارد راه می افتد، این مسئله را اولویت و ضرورت نمی­ دیدند.

حجت الاسلام والمسلمین ایرانی ضمن اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در بانک مهر اقتصاد، بیان کرد: در مجموعه شما هم کارهای خوبی صورت گرفته، این ها را من فقط در مجموعه شما دیده ام.

صرف وام در غیر مورد قرارداد آن جایز نیست

وی افزود: چون بانکداری با لقمه مردم گره خورده نظارت بر آن بسیار مهم است. همه مراجع فرموده اند که صرف وام در غیر مورد قرارداد آن جایز نیست، در حالی که خیلی از مردم به شکلی صوری وام می ­گیرند و در موارد دیگر خرج می­ کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در پایان عنوان کرد: از اقدامات خوب شما پاسخ به شبهات است که امری ضروری است. اگر کمکی از ما برای شما بر بیاید، در خدمت شما خواهیم بود. 

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha