پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام شمس/ مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه/مدیر حوزه علمیه یزد به اهمیت غدیر، گفت: اگر پیاده روی غدیر هم مانند مانند پیاده روی اربعین حسینی، برگزار می شد، تاثیرات بسیار زیادی روی جوامع بشری مخصوصا نسل جوان امروز می تواند داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، ضمن تبریک عید غدیر با اشاره به این که عید غدیر عید بزرگ ولایت است و تمامی اعیاد در پرتو آن معنا پیدا می کنند، گفت: عید ولایت همچون روحی است که در کالبد اسلام دمیده شد و باعث کامل شدن این دین آسمانی گردید.

مدیر حوزه علمیه یزد به اهمیت روز غدیر اشاره و خاطر نشان کرد: اگر پیاده روی غدیر هم مانند مانند پیاده روی اربعین حسینی، برگزار می شد، تاثیرات بسیار زیادی روی جوامع بشری مخصوصا نسل جوان امروز می تواند داشته باشد.

نسل جوان با واقعه غدیر آشنا نشده اند

وی با بیان این که نسل جوان کشور از به درستی با واقعه غدیر و پیام مهم این روز آشنا نشده اند، تصریح کرد: در این باره باید فکری شود، زیرا روز به روز که می گذرد شبهات بسیاری از سوی دشمنان اسلام القا می شود و اگر ما نسبت به این مسئله بی تفاوت باشیم در آینده با مشکلاتی رو به رو خواهیم بود.

مدیر حوزه علمیه یزد ادامه داد: در این مسیر یکی از بهترین قشرهایی که می تواند تاثیرات خود را در جامعه نشان دهد، روحانیت است، زیرا آنها به واسطه رابطه نزدیک و خوبی که با مردم دارند، می توانند مسائل بسیار مهم مانند غدیر را برای آنها تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند «زنده نگه‌داشتن غدیر زنده نگه‌داشتن اسلام است»، تاکید کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری چندین بار به این مسئله اشاره کرده اند، نباید نسبت به مسئله غدیر بی توجه بود و باید به دید یک مسئله وحدت آفرین به آن نگاه کرد، تا بسیاری از مشکلات بوجود آمده در بین شیعه و سنی حل شود.

تبیین غدیر، تضمین کننده اسلام است

مدیر حوزه علمیه یزد اظهار داشت: مسئله غدیر از جهات مختلف دارای ویژگی ها و اهمیت های بسیاری است که به هر کدام از این ویژگی ها توجه و برای نسل جوان کشور بیان شود، خواهید دید که چه اثرات مثبتی در جامعه خواهد داشت.

وی در پایان خطاب به طلاب جوان، گفت: اکنون که در ابتدای راه طلبگی هستید بکوشید تا وقایع مهم اسلام مانند واقعه غدیر را به خوبی درک کنید و در ارائه آن به مردم و نسل جوان کوشا باشید، زیرا تبیین این مسائل برای مردم تضمن کننده حفظ اسلام و ترویج آن در جهان می شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha