پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلمانان استرالیا گوشت قربانی به کشورهای فقیر فرستادند

حوزه/ مسلمانان استرالیا در عید قربان امسال، با خرید گوسفند قربانی در کشتارگاه‌ها و قصابی‌های حلال، برای ساکنان نیازمند در ۶ کشور مختلف گوشت قربانی فرستادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از abc، مسلمانان در استرالیا امسال با خرید گوسفند قربانی در کشتارگاه‌های حلال و قصابی‌ها به مناسبت عید سعید قربان، گوشت قربانی برای جوامع نیازمند به ویژه در کشورهای فقیر ارسال کردند.

در این راستا، طبق یک سیاست جدید، مشتریان فروشگاه‌های گوشت حلال در ملبورن استرالیا گوشت حلال را خریداری کرده و آن را برای اجتماعات فقیر در خارج ارسال کردند. چند مغازه قصابی گوشت حلال در استرالیا نیز گوشت‌های خریداری شده توسط مشتریان را به صورت رایگان به شش کشور فقیر صادر می‌‌کند.

حسام دنایوس مدیر قصابی گوشت حلال در این باره می‌گوید: اطعام فقرا و نیازمندان بخش مهمی از عید است. اگر کسی بیاید و یک گوسفند خریداری کرده و تصمیم بگیرد گوشت قربانی را به خارج صادر کند، ما به طور رایگان این کار را برای او انجام می‌دهیم. هم اکنون تقریبا 500 گوسفند به لبنان فرستاده شده‌اند تا در میان فقرا و بسیاری از پناهندگان سوری در لبنان توزیع شوند.

جرج نیکولاس از کشتارگاه استاول در غرب ویکتوریا نیزگفت: ما برای جشنواره عید امسال تقریبا 5 هزار گوسفتند قربانی کردیم. گوشت قربانی شده توسط مسلمانان خریداری شده و برای نیازمندان در کشورهای فقیر فرستاده شد.

نیکولاس افزود: سفارش‌های دیگر را متوقف کردیم تا سفارش ویژه عید را تکمیل کنیم.

دکتر محبوب الملا، سرپرست جامعه رفاه اسلامی هورشام که برای خریداری گوسفند قربانی مراجعه کرده می‌گوید: من 30 سال پیش از بنگلادش به اینجا آمدم. مردم بنگلادش بسیار فقیر هستند و بسیاری از آن‌ها احتمالا زمان دیگری به جز عید قربان قادر به خرید و مصرف گوشت نیستند. وقتی خداوند به ما فرصت و توانایی کمک به دیگران را داده است چرا ما امتناع کنیم؟ درحالی که خیریه روشی برای آوردن شادی به قلب انسان‌ها می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha