شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: مساجد پایگاه اصلی برای افزایش آگاهی و تربیت مردم است و شهدای مدافع حرم و هشت سال دفاع مقدس نمونه جوانان تربیت شده در مساجد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، یکشنبه شب در مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی مسجد اعظم حضرت رقیه (س) شهرک باغمیشه تبریز با اشاره به اینکه نسل جوان این مملکت در مساجد به روشنگری رسیده اند، تصریح کرد: مساجد در تاریخ سیاسی ایران، به عنوان پایگاه هایی در جهت رشد فکری مردم انقلابی ظاهر شدند و براثر همین آموزش هاست که فرزندان انقلاب در تمامی صحنه ها حاضر بوده و از انقلاب اسلامی دفاع کردند.

وی بر ضرورت بصیرت سیاسی جوانان تاکید کرد و ادامه داد: اگر فرزندان ما آگاهی های لازم نسبت به مسائل سیاسی نداشته باشند در زمان های سخت عملکرد درستی نخواهند داشت و در نهایت همه چیز به نفع دشمنان انقلاب و اسلام تمام خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: شهدای مدافع حرم و هشت سال دفاع مقدس نمونه بارز جوانان غیرتمندی هستند که در مساجد به روشنگری رسیده اند و توانستند با شهادت خودشان فرهنگ ایثار را به جهانیان آموزش دهند.

امام جمعه تبریز در ادامه بر  ضرورت گسترش فرهنگ مشارکت عمومی در احداث مساجد تاکید کرد و گفت: در این راه تمامی مسولین نیز باید در کنار مردم باشند تا شاهد رونق هر چه بیشتر مساجد باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در ادامه با مهم ارزیابی کردن اجرای برنامه های متنوع و خلاقانه فرهنگی، هنری و مذهبی در مساجد عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند: اگر فردی چراغی در مسجد روشن کند فرشتگان الهی تا خاموش شدن آن چراغ به وی حسنه خواهند نوشت، چنین تعابیر ارزشمندی اهمیت احیای مساجد را نشان می دهد.

وی در پایان اهمیت برپایی نماز جماعت صبح در مساجد را متذکر شد و خاطرنشان کرد: سعی کنیم نماز جماعت صبح را به صورت پرشور در مساجد محلات برگزار کنیم، برنامه‌ های سنتی، دیگر در مساجد جوابگوی نسل جوان نیست و باید سعی کنیم با به ‌روز کردن برنامه ‌ها جوانان را به سمت مساجد بکشانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha