چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز همه نگاه ها به عملکرد روحانیت در عرصه های فردی و اجتماعی است، گفت: کوچکترین خطا از روحانیت به سرعت در جامعه نشر پیدا می کند و این مسأله حساسیت جایگاه روحانیت در نظام دینی را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست ماهانه معاونان تبلیغ شرق استان در بهشهر با تأکید براین که امروز یکی از مهم ترین رسالت های روحانیت حفظ دین و تلاش برای گسترش و جهانی کردن آن است، خاطرنشان کرد: امروز تلاش های گروه های تبلیغی در عرصه گسترش دین جهاد در این عرصه خطیر است که از اجر دنیوی و اخروی بسیاری برخوردار است.

وی بر ضرورت حضور پررنگ مبلغان دینی در جامعه تأکید کرد و با بیان این که همراهی امروز مبلغان با نسل جوان یک ضرورت مهم است، تصریح کرد: هر چه ارتباط روحانیت با جوانان مستمرتر و پررنگ تر باشد خطر کمتری قشر جوان جامعه ما را تهدید می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دین در معرض تحریف دشمنان اسلام قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان حافظان اصلی دین باید در جهت حفظ و بقای شریعت از همه ظرفیت های موجود استفاده کند.

وی با بیان این که حوزه های علمیه و روحانیت امروز پاسخگوی نیازهای فکری و عقیدتی جامعه باشند، خاطرنشان کرد: نیازهای جامعه امروز با گذشته بسیار متفاوت است و این مسأله نیازمند به روز کردن اطلاعات علمی مبلغان دینی است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که دشمن می خواهد دین و ارزش های اصیل انقلاب را از این نظام دینی بگیرد و آن را از درون بی هویت کند، تصریح کرد: در این خصوص نیز رسالت روحانیت به عنوان حامیان اصلی انقلاب و نظام اسلامی بسیار سنگین است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت باید در کنار ترویج دین به تقویت اصل انقلاب نیز بپردازد، خاطرنشان کرد: هدف اصلی بدخواهان از این همه دشمنی های آشکار براندازی انقلاب اسلامی است که روحانیت با ابزارهای تبلیغی که در اختیار دارد می تواند این توطئه ها را خنثی کند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز انقلاب اسلامی در آستانه دهه چهارم از عمر خود نیازمند حمایت و پشتیبانی بیشتری است، خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان پیشگامان عرصه تبلیغ دین یه طور حتم نقش بسیار مهمی در دفاع از انقلاب دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دین باید در همه بخش های جامعه نهادینه شود به رسالت روحانیت در این خصوص اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ نیز علما بدون هیچ توقع و چشم داشتی در عرصه تبلیغ دین گام برداشتند و موفق نیز بودند.

وی در ادامه با بیان این که علما در یک شرایط سخت و خفقان دوران گذشته به تبلیغ دین پرداختند، افزود: اما امروز همه امکانات و شرایط کشور برای تبلیغ و گسترش دین و ارزش های اسلامی در جامعه به راحتی فراهم است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که شیوه تحصیل علما و بزرگان دینی در گذشته نیز بسیار سخت بود، خاطرنشان کرد: اما امروز به برکت انقلاب اسلامی همه زمینه ها برای تحصیل طلاب در مدارس علمیه کشور فراهم است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز همه نگاه ها به عملکرد روحانیت در عرصه های فردی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: کوچکترین خطا از روحانیت به سرعت در جامعه نشر پیدا می کند و این مسأله حساسیت جایگاه روحانیت در نظام دینی را نشان می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha