جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: فقه شیعه به اهل بیت(ع) برمی گردد و توفیق و سعادت ما این است که اشتغال عمده ما اشتغال فقهی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در نخستین روز از درس خارج فقه در سال تحصیلی جدید در مسجد اعظم قم اظهار داشتند: علم فقه، علم بسیار شریف و مبارکی است و خداوند متعال را شاکریم که ما را مشغول به این علم کرده است.

ایشان با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) ابراز داشتند: حضرت فرمودند: «وقتی خداوند درباره کسی اراده خیر فرماید، وی را در امر دین فقیه و دانا می کند».

این مرجع تقلید به حدیثی از پیشوای ششم شیعیان نیز اشاره کردند و گفتند: امام صادق(ع) فرمودند: «حَدِيثِي حَدِيثُ‏ أَبِي‏ وَ حَدِيثُ‏ أَبِي‏ حَدِيثُ‏ جَدِّي‏ وَ حَدِيثُ‏ جَدِّي‏ حَدِيثُ‏ اَلْحُسَيْنِ‏ وَ حَدِيثُ‏ اَلْحُسَيْنِ‏ حَدِيثُ‏ اَلْحَسَنِ‏ وَ حَدِيثُ‏ اَلْحَسَنِ‏ حَدِيثُ‏ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ ع‏ وَ حَدِيثُ‏ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ‏ حَدِيثُ‏ رَسُولِ اَللَّهِ ص‏ وَ حَدِيثُ‏ رَسُولِ اَللَّهِ‏ قَوْلُ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ‏/ حديث من حديث پدرم مى‏باشد و حديث پدرم حديث جدم (على بن الحسين) و حديث او حديث حسين (ع) است و حديث حسين (ع) حديث حسن (ع) و حديث حسن (ع) حديث امير المؤمنين (ع) و حديث امير المؤمنين (ع) حديث رسول خدا (ص) و حديث رسول خدا (ص) قول خداى عز و جل است».

معظم له در پایان یادآور شدند: حدیثی که در این روایت به آن اشاره شده، اختصاص به فقه ما دارد؛ چراکه فقه ما به اهل بیت(ع) برگشته و توفیق و سعادت ما این است که اشتغال عمده ما اشتغال فقهی است.

گفتنی است، حضرت آیت الله نوری همدانی امسال در درس خارج خود به موضوع ارث خواهند پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha