پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
واقعه غدیر

حوزه/رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: واقعه عظیم و تاریخی غدیر خم در بجنورد در روز عید غدیر با حضور بیش از ۱۰ هزار بجنوردی بازسازی می‌‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به برنامه‌های روز عید غدیر خم اظهار داشت: واقعه عظیم و تاریخی غدیر خم در بجنورد در روز عید غدیر با حضور بیش از ۱۰ هزار بجنوردی بازسازی می‌‌شود.

وی افزود: کاروان نشاط غدیر در روز عید سعید غدیر خم در بجنورد با حضور ۱۰ هزار نفر به از میدان شهید تا پارک شهر بجنورد حرکت کرده و به بازسازی واقعه و ماجرای غدیر خم می‌پردازند.

حجت‌الاسلام هدایتی تصریح کرد: همچنین اجرای نمایش غدیر با موضوع  امامت و ولایت به‌صورت کاری هنری و ترکیبی از تئاتر و تصاویر سینمایی با هنرمندی بازیگران خراسان شمالی در شب‌های دهه امامت و ولایت در کمیته امداد بجنورد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های مردمی غدیر گفت: همچنین جشن ویژه بانوان به‌عنوان مهم‌ترین برنامه دهه امامت و ولایت در شهر بجنورد برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد تصریح کرد: بیش از 100 نفر از مبلغان دینی٬ در مساجد و حسینیه‌های خراسان شمالی به تبیین و تبلیغ آموزه‌های واقعه غدیر و امامت و ولایت اهل‌بیت اطهار(ع) می‌پردازند.

وی با اشاره به اهمیت واقعه عظیم و سرنوشت‌ساز غدیر، گفت: این عید هویت شیعه و تابلوی معرفی کننده شیعه بوده و در صورتی واقعه غدیر خم فراموش نمی‌شد، محرم اتفاق نمی‌افتاد و غدیر اسم یک سرزمین نیست بلکه یک تفکر و اعتقاد است.

حجت‌الاسلام هدایتی اظهار داشت: انتظار می‌رود تمامی اقشار مردمی برای برگزاری باشکوه این مراسم مشارکت جدی در برنامه‌های ستاد مردمی بازسازی غدیر داشته باشند و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی خاطرنشان کرد: باید واقعه غدیر را مستندسازی کنیم و با استفاده از نظرات مراجع تقلید و علما این حرکت عظیم و پیام روز غدیر را به نسل جوان برسانیم تا این نسل از این واقعه بهره خوبی ببرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha