جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دانشجویان جهادگر دانشگاه بیرجند

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر این که تفکر بسیجی، تفکری تکاملی است، خطاب به جوانان جهادگر گفت: شما جهادگران به سیره امام علی(ع) افتدا کرده اید،حال اینکه از بابت دعای خیر پدرمادران است که میتوانید درد انساها را درک کنید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، ظهر امروز در مراسم بدرقه دانشجویان جهادگر دانشگاه بیرجند با تبریک دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: وقتی سخن از اندیشه بسیجی می‌شود، از تعهدهای جهادی، سخن به میان می‌آید، زیرا اینها تعبیراتی است که از متن انقلاب رویش دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی هم چیزی جز اسلام نیست نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر و اسلام نسخه برگذیده رشد انسان است، که در صحنه انتخاب اختیار دارد. برای خداوند این امر ممکن بود، که در روی کره زمین همه مسلمان مانند سلمان و ابوذر خلق می شدند و اگر این اتفاق رخ می‌داد ارزش همه به یک میزان بود، اما با خلق روحیات، خلقیات مختلف طراحی شده است، که اوج کمال در این طرح دیده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: تکامل در انتخاب و اختیار مسیر و در واقع یک گزینشی است، که انسانها مسیر خود را با اختیار انتخاب می‌کنند و این انتخاب ارزش و اهمیت دارد، زیرا در دنیای امروزی اجمال در فطرت انسان است.

تفکر بسیجی، تفکری تکاملی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر این که تفکر بسیجی، تفکری تکاملی است، خطاب به جوانان جهادگر گفت: شما جهادگران به سیره امام علی(ع) افتدا کرده اید،حال اینکه از بابت دعای خیر پدرمادران است که میتوانید  درد انساها را درک کنید.

وی با بیان اینکه نیاز انسان به خدمت کردن به دیگران است، افزود: حقیقت بشر این است؛ سطح مادیات با معنویات قابل مقایسه نیست زیرا انسان نیاز دارد تا به دیگران کمک کند و درد دیگری را احساس کند این عین کمال است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha