چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 کارگاه «دانش افزایی و تبیین نیازهای تحصیلی» طلاب مدرسه علمیه المهدی(عج) آران و بیدگل

حوزه/ حجت الاسلام امینی نژاد با تاکید بر انگیزه سازی و تعیین راهبردهای تحصیلی و تحقیقی طلاب، گفت: طلاب باید بایسته ها و ضرورت های تحصیلی را در کلاس درس رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام  علی امینی نژاد، در کارگاه «دانش افزایی و تبیین نیازهای تحصیلی» طلاب مدرسه علمیه المهدی(عج) آران و بیدگل، با تاکید برحضور به موقع و فعال در کلاس درس، گفت: طلبه حتی اگر در چند دقیقه اول در کلاس شرکت نکند، هیچ موقع نخواهد توانست بهره برداری لازم را از کلاس درس داشته باشد.

وی، با تاکید بر بهره برداری از درس استاد، افزود: طلبه نباید صرفا در زمان حضور و غیاب در کلاس شرکت کند و حضور فکری و ذهنی نداشته باشد و بعد از با خارج شدن از کلاس، به دیگر امور بپردازند.

این استاد حوزه با بیان این که طلبه باید با حضور در کلاس درس، سوال طرح کند، ادامه داد: طلبه باید در کلاس فعالیت فکری و ذهنی داشته، ولی اگر طلبه ای به دلایلی مجبور باشد دو جلسه در کلاس حضور پیدا نکند، باید نسبت به جبران دروس اقدام کند.

طلبه مطالب کلاس را دوبار مطالعه کند

حجت الاسلام امینی نژاد اضافه کرد: وقتی که درس استاد تمام شد، طلبه باید در دو مرحله، یکی مطالعه سبک یعنی متن درسی را که در یک روز فراگرفته است در سر کلاس  دو الی  پنج دقیقه  همان متن را در ذهن خود مرور کند و دیگری مطالعه عمقی دروس معانی بیان، منطق، کلام، عقاید، فقه و اصول و ... داشته باشد و  نباید بدون مطالعه درس قبلی، وارد درس بعدی شود.

انگیزه سازی و تعیین راهبردهای تحصیلی و تحقیقی طلاب

وی، در پایان با تاکید بر انگیزه سازی و تعیین راهبردهای تحصیلی و تحقیقی طلاب، گفت: طلاب باید بایسته ها و ضرورت های تحصیلی را در کلاس درس رعایت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    ج 2 اسفار کامل نبود. آیا تدریس شده؟ آیا به صورت کتاب هم چاپ شده؟