جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام خاکباز

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان بر ضرورت تعمیق فرهنگ ولایت مداری با اجرای برنامه های محتوا محور و هدفمند در ایام غدیر تاکید کرد.

حجت الاسلام مرتضی خاکباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر، گفت: عید غدیر فرصتی مناسب برای تعمیق فرهنگ ولایت مداری در  جامعه است و باید با اجرای برنامه های محتوا محور و هدفمند در راستای اشاعه این فرهنگ سعادت بخش از همه ظرفیت ها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در دهه ولایت برنامه های متعددی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان لرستان برگزار خواهد شد افزود: برنامه های دهه ولایت با حضور 110 مبلغ مستقر در این امامزادگان با حضور عموم مردم مومن و ولایت مدار برگزار خواهد شد .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان به برنامه های پیش بینی شده در این دهه اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری جشن های غدیر،برگزاری گفتمان ها و نشست ها با موضوع غدیر و فلسفه غدیر،مباحث امام شناسی و ولایت مداری ،پاسخگویی به سوالات و استفتائات شرعی و برگزاری خیمه های معرفت ازدیگر برنامه های محوری در دهه ولایت است .

حجت الاسلام خاکباز، برگزاری نشست های صنفی با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف از منظر اسلام و اهل بیت (ع) را از جمله دیگر برنامه های دهه ولایت برشمرد و خاطر نشان کرد: برگزاری انجمن یاوران وقف با شعار وقف از منظر ولایت با هدف تشویق و ترغیب واقفان به سنت حسنه وقف هم در دهه ولایت صورت می گیرد.

وی در پایان، غبارروبی امامزادگان و قبور مطهر شهدای آرمیده در جوار بقاع متبرکه استان را نیز از دیگر برنامه های محوری دهه ولایت برشمرد و گفت:ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تبیین و تشریح سبک زندگی اسلامی با سخنرانی مبلغان و برگزاری گفتمان ها و نشست ها صورت می گیرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha