جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اساتید و موسسات اروپایی از پروژه مشترک نظامی با اتحادیه اروپا کناره بگیرند

حوزه/ درحالی که رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپا، پروژه مشترکی برای یک دست کردن شیوه‌های بازداشت، شکنجه و آموزش نیروهای امنیتی راه اندازی کرده‌اند، جنبش بایکوت و تحریم اسرائیل از اساتید و موسسات اروپایی خواسته به همکاری در این پروژه پایان دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc، جبنش بایکوت، تحریم و عدم سرمایه گذاری اسرائیل، از اساتید دانشگاهی و موسسات علمی اروپایی خواست به همکاری با پروژه‌های تحت حمایت اتحادیه اروپا پایان دهند؛‌ چراکه این پروژه ها در ارتباط با نهادهای اسرائیلی است که در بازداشت، شکنجه و خشونت علیه مردم فلسطین دست دارند.
کمیته جنبش بایکوت اسرائیل طی انتشار بیانیه‌ای این درخواست را عنوان کرده و نوشت: فدراسیون اتحادیه‌های اساتید و کارفرمایان فلسطینی، و کمپین بایکوت دانشگاهی و فرهنگی اسرائیل از استادان و موسسات اروپایی می‌خواهد بلافاصله مشارکت‌شان را از پروژه مشترک میان اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی پایان دهند. این پروژه که «آموزش حقوقی» نام گرفته در واقع همان یکدست کردن شیوه‌های بازجویی و شکنجه میان این دو و نادیده گرفتن نقض حقوق بشر محسوب می‌شود.
در این نامه آمده است: ما از دانشگاه کولوان بلژیک، موسسه تحقیقاتی اینست-آی دی پرتغال و از دانشگاهیان انگلستان که در هیئت مشاوره پروژه شرکت می‌کنند می‌خواهیم تا برای احترام به حقوق بین الملل و حقوق بشر در فلسطین، بلافاصله مشارکت خود را در این برنامه پایان دهند. سازمان‌های حقوق بشر در سازمان ملل متحد و نهادهای بین المللی، همواره رژیم صهیونیستی و اقدامات غیرقانونی پلیس اسرائیل را در بازداشت، شکنجه دائمی و استفاده از خشونت علیه معترضین فلسطینی مورد انتقاد قرار داده است. آن‌ها نقش فعالی در بازداشت غیرقانونی هزاران زندانی سیاسی فلسطین در زندانهای اسرائیل ایفا می‌کنند.
در پایان این اعلامیه آمده است: ما از جانب بیش از 1 هزار زندانی سیاسی فلسطینی که بیش از 40 روز دست به اعتصاب غذا زدند تا به شرایط غیرانسانی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از جمله شکنجه، عدم مراقبت‌های پزشکی، سلول‌های انفرادی و عدم ملاقات با نزدیک اعتراض کنند این نامه را به شما می‌نویسیم. در حال حاضر حدود 6 هزار زندانی سیاسی در اسارتگاه های اسرائیل به سر می‌برند که 300 کودک در میان آن‌ها وجود داشته و بسیاری از آن‌ها بدون اتهام یا محاکمه بازداشت و زندانی شده‌اند. پلیس اسرائیل در این دستگیری‌ها نقش داشته و آموزش‌های امنیتی اسرائیل مستقیما مسبب این جنایات هستند.
همکاری با این پروژه نه تنها حقوق بشر در فلسطین را زیر پا گذشته بلکه چراغ سبزی برای ادامه شیوه‌های شکنجه و بدتر از آن منجر به پیروی از این شیوه‌ها در اروپا می‌گردد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha