شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام پور سیدآقایی

حوزه/دکترین مهدویت نگاه راهبردی به اندیشه مهدویت است و فقط شامل سخنان احساس برانگیز و یک خواب و رویا بیان کردن نیست، پاسخ دغدغه رهبر انقلاب در زمینه جامعه ایرانی اسلامی، جامعه ای منتظر است که باید خود را به سطح لازم برای ظهور برساند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین پورسید آقایی رئیس مؤسسه آینده روشن در مراسم افتتاحیه نخستین دوره سطح 4 تخصصی مهدویت مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم گفت: با افتتاح مرکز تخصصی مهدویت  می طلبید چندین مؤسسه پژوهشی در این راستا وارد فعالیت شوند، از همان موقع هیأت علمی متشکل از فضلا و اساتید حوزه علمیه قم و برخی از شخصیت های برجسته انقلابی تشکیل شد که در نظام اثرگذار هستند.

وی ادامه داد: سطح 4 مؤسسه بسیار طولانی شد و 3 سال طول کشید، سرفصل ها و مواد خام این عرصه فراهم شد، مشکلات مالی داشتیم که با کمک اعضای هیأت امنا سعی کردیم برطرف شود، سال گذشته مجوز سطح 4 را از حوزه علمیه گرفتیم و با شاخص های بسیاری دقیقی که داشتیم یک دوره امتحان برگزار کردیم که تنها یک نفر قبول شد، سعی کردیم افرادی حضور پیدا کنند که علاقه به پژوهش داشته باشند؛ از این رو سال گذشتهبا وجود اصرار بر قبول کردن بقیه افراد بود اما دوره را تشکیل ندادیم.

رئیس مؤسسه آینده روشن با بیان این که هیأت علمی هفته ای دو جلسه برگزار می کند، ابراز داشت: یک مجله علمی ترویجی داریم که پژوهش های مهدوی است، یک مجله علمی پژوهشی دیگر به نام عصر آدینه با رویکرد هنر موعود داریم، همچنین برای کودک و نوجوانان به صورت ماهانه مجله هایی منتشر می شود.

*همایش دکترین مهدویت به صورت سالانه و بین المللی با رویکرد اندیشه مهدویت برگزار می شود

وی عنوان کرد: همایش دکترین مهدویت را داریم که به صورت سالانه و بین المللی با رویکرد اندیشه مهدویت برگزار می شود، در این همایش نگاه راهبردی به اندیشه مهدویت بررسی و مجموعه مقالات آن در چند جلد چاپ می شود، این همایش دو روزه سال ها در سالن اجلاس سران و صداوسیما برگزار می شد اما به درخواست آیت الله العظمی مکارم شیرازی دو سال است که در قم برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورسید آقایی خاطرنشان کرد: غالبا همایش با مرجعیت آغاز و با مرجعیت ختم می شود، چهار کمیسیون در این همایش برگزار می شود، با دانشگاه ها و مراکز حوزوی مختلف اگر ظرفیت پژوهش ها را داشته باشند  ارتباط داریم.

رئیس مؤسسه آینده روشن با بیان این که امسال مجددا امتحان برگزار شد و کسانی که در امتحان بسیار دقیق و مصاحبه علمی قبول شدند مورد پذیرش مرکز بودند، ابراز داشت: یکی از شاخص های مهم ما هماهنگی با انقلاب و روحیه انقلابی داشتن است، همانگونه که رهبر انقلاب تأکید دارند که حوزه ها باید اینگونه باشند.

وی ادامه داد: باید مطالب برای مردم جامعه و جهان مطرح و تبیین شود، این اندیشه باید با زبان هنر هم بیان شود، در حال حاضر سه مجله داریم که دو مجله علمی پژوهشی هستند، یکی مشرق موعود است که شماره 42 و 43 آن منتشر شده است، ما تا دو شماره آینده این مجله را هم بسته ایم؛ مجله علمی پژوهشی باید 7 مقاله ارائه دهد و برخی چند سال عقب هستند، ما حدود 15 مقاله چاپ می کنیم و تا دو سه شماره آینده بسته شده است.

*انتظار زمینه سازی برای ظهور است

رئیس مؤسسه آینده روشن با بیان این که انتظار زمینه سازی برای ظهور است، گفت: خلاصه کردن انتظار و مهدویت در مبارزه با بهائیت و پاسخگویی به شبهات دیگران ظلم به این اندیشه است، در دانشگاه عالی دفاع ملی به همت سرلشکر فیروزآبادی تمام رشته های دکتری دو واحد دکترین مهدویت دارند.

وی افزود: دکترین مهدویت نگاه راهبردی به اندیشه مهدویت است و فقط شامل سخنان احساس برانگیز و یک خواب و رویا بیان کردن نیست، پاسخ دغدغه رهبر انقلاب در زمینه جامعه ایرانی اسلامی، جامعه ای منتظر است که باید خود را به سطح لازم برای ظهور برساند.

حجت الاسلام والمسلمین پورسید آقایی در خاتمه با بیان این که چندی است که در ایام نیمه شعبان فضلای حوزه به کشورهای خارجی دعوت می شوند به گونه ای که نمی توانیم همه را پاسخ دهیم، اظهار داشت: همایش های بسیار مهمی برگزار می شود و دیگران حرف می زنند اما از حوزه علمیه یک نماینده نداریم، در این زمینه باید مهاجم باشیم چون حرف های مکتب تشیع بسیار غنی است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha