چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
غدیر

حوزه/کارشناس مذهبی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه طبق فرمایشات رسول گرامی اسلام (ص)، حق امیرالمؤمنین بر ما مثل حق پدر بر فرزند است، گفت: همه باید مبلغ غدیر باشیم و آستین‌های همت را دراین‌باره بالا ببریم.

حجت‌الاسلام رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: عید غدیر، عید شادی و سرور آل محمد(ص) است، روزی که به گفته امام صادق (ع) در آسمان مشهورتر از زمین است.

وی با تأکید بر اینکه طبق فرمایشات رسول گرامی اسلام (ص)، حق امیرالمؤمنین(ع) بر ما مثل حق پدر بر فرزند است، افزود: همه ما باید مبلغ غدیر باشیم و آستین‌های همت را دراین‌باره بالا ببریم.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به راهکارهای تبلیغ واقعه غدیر در جامعه، گفت: یک فرد از جامعه می‌تواند، با پذیرایی از نمازگزاران در مسجد محل، مبلّغ غدیر باشد و یا یک امام جماعت مسجد می‌تواند با صحبت پیرامون غدیر مبلغ غدیر باشد.

وی ادامه داد: همچنین یک فرد می‌تواند ترویج فرهنگ عیدی دادن میان اقوام مبلغ غدیر باشد و یا می‌تواند با یک لبخند و شادباش عید غدیر، مبلغ غدیر باشد.

کارشناس مذهبی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: یک فرد می‌تواند با خواندن خطبه برادری میان دوستانش مبلغ غدیر باشد و یا با دادن نذری در ایام غدیر، برای غدیر تبلّغ کند و یا با هدیه‌ی کتاب و سی‌دی مرتبط با غدیر به فامیل و دوستان، مبلّغ غدیر باشد.

وی افزود: یک فرد می‌تواند با برگزاری مراسم جشنی کوچک در خانه، در میان خانواده مبلّغ غدیر باشد و یا حتی با دیدار از اقوام و سادات مبلّغ غدیر باشد و یا با دادن عیدی در روز غدیر به رفتگر محله، پستچی، کارگر پمپ‌بنزین و... برای غدیر تبلّغ کند.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه یک فرد می‌تواند با پخش یک جعبه شیرینی میان همسایه‌ها، در زنده نگه‌داشتن نام غدیر سهیم شود، گفت: با تزیین درب منزل یا آپارتمان خود،با التزام به آداب دینی مصافحه در غدیر، و یا با تهیّه و گردآوری جدول، مقاله، شعر و... با موضوع غدیر و دادن آن به برگزارکنندگان جشن‌ها، مبلّغ غدیر باشد.

وی با اشاره به اینکه همچنین یک فرد می‌تواند با ترویج فرهنگ عیدی در عید غدیر، در میان فامیل نام غدیر را زنده نگه دارد، اظهار داشت: یک فرد می‌تواند با کمک مالی به برگزارکنندگان جشن‌ها و فعّالان عرصه‌ی غدیر، در تبلیغ غدیر سهیم باشد.

کارشناس مذهبی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: حتی یک فرد می‌تواند با ارسال پیام کوتاه غدیری برای دوستانش، مبلّغ غدیر باشد.

وی با بیان اینکه برای روز عید غدیر آدابی بر اساس روایات و احادیث آمده است، خاطرنشان کرد: روزه گرفتن، افطاری دادن، اطعام، آراستگی، صله‌رحم، مصافحه کردن و ... از جمله آداب و اعمال روز عید غدیر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha