شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ماموستا محمدی

حوزه/امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: خون شیعه و سنی در دفاع از این کشور به هم آمیخته شده است و نباید دیوار بلندی بین خودمان درست کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، ماموستا محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، ظهر سه شنبه در همایش بین المللی غدیر از دیدگاه اهل سنت که با حضور ۶۰ طلبه غیر ایرانی در دانشگاه تبریز برگزار شد، با نثار درود بر روح مطهر امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی و آرزوی طول عمر بر رهبر انقلاب و توفیق دولت خدمتگزار ابراز داشت:  همایشی با عنوان غدیر از دیدگاه اهل سنت در شهر تبریز برگزار می شود که باید از این وحدت تشکر کرد.

وی با اشاره به تعریف و تمجید خداوند از اهل بیت(ع) در قرآن افزود: محبت اهل بیت(ع) تا رسالت پیامبر اکرم(ص) رفته است، خداوند می فرماید در برابر این رسالت چیزی جز محبت به اهل بیت نمی خواهم و مسلمانان باید از این بابت خوشحال باشند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه ادامه داد: محبت به اهل بیت(ع) تنها به انقلاب اسلامی ایران خلاصه نمی شود، بلکه از صدها و هزاران سال پیش وجود داشته است.

ماموستا محمدی تاکید کرد: امام شافعی می فرماید: در جایگاه اهل بیت(ع) همین بس که اگر مسلمانان در تشهد به پیامبر اسلام(ص) صلوات نفرستند نمازشان باطل است.

وی به آیه  «إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً» اشاره نمود و اظهار داشت: محبت اهل بیت(علیهم‌السلام) تا حد رسالت پیامبر(ص) بالا رفته است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با بیان این محبت و دوستی نسبت به اهل بیت(علیهم‌السلام) از مهمترین تاکیدان پیامبر اعظم(ص) است، خاطرنشان کرد: در متون روایی اهل سنت آمده است که جایگاه هیچ یک از اصحاب پیامبر اکرم(ص) همتراز امیرالمومنین علی(ع) نیست.

 

وی در پایان با اشاره به وحدت شیعه و سنی در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از میهن عنوان کرد: خون شیعه و سنی در دفاع از این کشور به هم آمیخته شده است، نباید دیوار بلندی بین خودمان درست کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha