شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی اسلامی -عضو خبرگان رهبری

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: با توجه به اهمیت اخلاق در اسلام و ارزش‌ها و آرمان‌هایی که در دین ما مدنظر است، رسانه می‌تواند در تبیین اخلاق و ارزش‌های اخلاقی در جامعه بسیار مؤثر و به عنوان هادی و معلم ارزش‌ها عمل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،  حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان قزوین، به تبیین نقش رسانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: افتخار داریم که در نظام جمهوری اسلامی ایران و براساس قانون اساسی و تاکیدات اسلام، آزادی بیان، آزادی قلم و آزادی مطبوعات همواره مورد تاکید بوده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت اخلاق در اسلام و ارزش‌ها و آرمان‌هایی که در دین ما مدنظر است، رسانه می‌تواند در تبیین اخلاق و ارزش‌های اخلاقی در جامعه بسیار مؤثر و به عنوان هادی و معلم ارزش‌ها عمل کند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین افزود:  رسانه ایرانی- اسلامی براساس چارت اخلاقی که برای خود تعریف می‌کند، می‌تواند در مسیر تمدن نوین اسلامی گام‌های مؤثر و عظیمی بر دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رسانه‌ها باید اصول دینی، اخلاقی و مذهبی، آداب و سنن قومی و ملی را رعایت کنند و در حفظ امنیت، نظم عمومی، سلامت و آرامش روانی جامعه کوشا باشند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی افزود: رسانه با ایجاد وفاق و همدلی باید باری را از دوش جامعه و مسوولان برداشته و آنان را به هم نزدیک کند و در  هموار کردن مسیر تلاش و توسعه نقش آفرین باشد.

امام جمعه شهرستان تاکستان تصریح کرد: در حال حاضر یک عرصه جهانی قوی در حوزه رسانه اتفاق افتاده است که رسانه به ویژه تلویزیون و فضای مجازی دیوار حائلی بین خانواده‌ها قرار داده است؛ و در گذشته خانواده نقش بسیار مهمی در تربیت فرزندان داشت، اما امروزه رسانه نقش پررنگ ‌تری ایفا می‌کند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین در پایان گفت:  یکی از مسائل مهم در حوزه رسانه بحث اخلاقی و اجتماعی رسانه‌ها است؛ در واقع رسانه نباید منافع شخصی و حزبی را در نظر بگیرد، باشد بلکه وظیفه دارد آنچه  به مصلحت اجتماع است و برای جامعه سود دارد را به طور دقیق و بدون کم و کاستی بیان کند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha