جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عصمتی

امام جمعه تربت حیدریه با اشاره به تحصیل بالغ بر ۵۵۰ نفر طلبه در سطح یک تا چهار مدارس علمیه برادر و خواهر این شهرستان، ابراز امیدواری کرد که بر اساس ظرفیت قابل توجه شهرستان این تعداد در آینده نزدیک به هزار نفر افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا عصمتی، امروز در مراسمي به مناسبت  آغاز سال تحصیلی در تربت حیدریه در مسجد جامع این شهرستان با تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید، از همه حوزویان خواست تا همت و توان خود را در راستای تحقق شعار حوزه علمیه خراسان یعنی «حوزه انقلابی، اندیشه و عمل» به کار گیرند.

امام جمعه تربت حیدریه ادامه داد: مدارس علمیه تربت حیدریه با سابقه تاریخی طولانی شاهد عالمانی فرهیخته و دلباخته به مکتب اهل بیت(ع) بوده است که درخشش مدارس علمیه شهرستان در طی این سال ها، گواه خوبی بر این مدعاست. 

وی در ادامه با اشاره به برخی از چهره های تابناک علمی این شهرستان از بدو شکل گیری تا به امروز همچون اسوه زهد و معرفت حاج آخوند ملاعباس تربتی که در پویایی شهرستان نقش اساسی و بسزایی داشت، ابراز کرد: فضلای امروز تربت حیدریه نیز همچون حاج شیخ غلامحسین رحمانی به مثابه چندین دهه قبل به خوبی می درخشند. 

حجت الاسلام والمسلمین عصمتی با اشاره به تحصیل بالغ بر 550 نفر طلبه و فعالیت 60 نفر استاد و کادرآموزشی در سطح یک تا چهار مدارس علمیه برادر و خواهر شهرستان خاطر نشان کرد: اقامه نماز جماعت در بیش از 150 مسجد تربت حیدریه از ظرفیت های قابل توجه این شهرستان است که تا کنون تلاش شده بهره وری شایسته ای صورت بگیرد. 

امام جمعه تربت حیدریه در ادامه با اشاره به شکل گیری شوراهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مدارس علمیه شهرستان، رسالت آنان را تلاش و ممارست برای تحقق همه جانبه حوزه انقلابی عنوان کرد. 

وی در پایان تلاش برای تحول در حوزه بر اساس شاخصه ها و ملزومات مورد تاکید مدیر حوزه علمیه خراسان، تربیت محققین، مدرسین و فضلای کارآمد در خدمت به مکتب اهل بیت(ع) و پاسخگویی به نیازهای روز جامعه اسلامی را از جمله اهداف چشم انداز ده ساله مدارس علمیه شهرستان برشمرد و از همه روحانیان خواست تا در تحقق آن همت و توان خود را به کار گیرند. 
انتهای پیام/313/25
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha