شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مدنی مدیر جامعه الزهرا

حوزه/مدیر جامعه‌الزهرا‌(س) با بیان اینکه نخستین قدم در مسیر طلبگی، اصلاح نفس و خودسازی است، گفت: طلاب جامعه‌الزهرا‌(س) از همین امروز به دنبال کشف استعداد‌های خود باشند تا در یکی از حوزه‌های مشاوره، تبلیغ، تدریس و یا پژوهش تخصص پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود مدنی امروز در همایش طلاب سطح دو(حضوری) سال تحصیلی 96-97 که در تالار بیداری اسلامی جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد، ضمن تبریک ایام غدیریه عنوان کرد: شما طلاب جدیدالورود در بین دو عید بزرگ قربان و غدیر به خانه حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) دعوت شدید که امید است برکات وجودی آن حضرت شامل همه ما شود. 

*حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) آموزگار بزرگ ما در تمام این مسیر هستند

مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) با تصریح بر اینکه حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) آموزگار بزرگ ما در تمام این مسیر هستند، اظهار داشت: امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) می‌فرمایند: «اسوه من مادرم فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها) است». 

وی با بیان اینکه همه ما در یک خانواده بزرگ جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) حضور داریم، خطاب به والدین طلاب جدید الورود، عنوان کرد: فرزندان شما در مسیر فهم و فقه دین و تبلیغ دین مبین اسلام هستند، به طور یقین مسیر به درستی انتخاب شده است.

مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) تصریح کرد: فرزندان شما وارد مسیری شدند تا با فهم دین، در خدمت اسلام و ارزش‌های دینی باشند که این مسیر، مسیر مبارک و نورانی است. 

*مسیر طلبگی، مسیر مقدسی است

حجت الاسلام و المسلمین مدنی تصریح کرد: اگر بانوان طلبه توفیق برطرف کردن شبهه و یا آموزش معارف اسلام به یک نفر را داشته باشند، صدقه جاریه است که قابل مقایسه با هیچ یک از کارهای خیر نیست.

وی با اشاره به اینکه امروز در همه خانه‌ها و مکان‌های مختلف کتاب مفاتیح الجنان وجود دارد، بیان داشت: روزانه میلیون‌ها نفر سر سفره حاج شیخ عباس قمی هستند و خداوند اجر آن را در نامه اعمال این عالم بزرگوار و پدر و مادر وی ثبت می‌کند. 

مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) با تصریح بر اینکه مسیر طلبگی، مسیر مقدسی است، تأکید کرد: اگر طلاب نسبت به تعهد خود پایدار بمانند و در این مسیر، یک نفر را هدایت و یا شبهه یک نفر را برطرف کنند، همه ما در ثواب آن شریک هستیم. 

وی با بیان اینکه طلبه باید انسان‌ساز و مؤمن‌ساز باشد، عنوان کرد: طلبه به هر اندازه که قصد و همت بلند داشته باشد، تلاش وی نیز باید بیشتر باشد. 

*اولین قدم در مسیر طلبگی، اصلاح نفس و خودسازی است

مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) با تصریح بر اینکه اولین قدم در مسیر طلبگی، اصلاح نفس و خودسازی است، گفت: طلبه جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) به لحاظ این نام مبارک باید متدین ترین و در درس، کوشاترین باشد، زیرا این مجموعه منسوب به حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) است. 

حجت الاسلام و المسلمین مدنی افزود: طلاب جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) باید بهترین همسر، بهترین مادر و بهترین مبلغ باشند، زیرا الگوی او بانوی بزرگواری است که امام علی(علیه‌السلام) درباره آن حضرت قسم می‌خورند که: «در تمام این مدت، فاطمه مرا خشمگین و عصبانی نکرد».

*طلاب جامعه‌الزهرا‌(س) از همین امروز به دنبال کشف استعداد‌های خود باشند

وی با بیان اینکه طلاب جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) از همین امروز به دنبال کشف استعداد‌های خود باشند، اظهار داشت: در جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها)، برنامه‌ریزی‌های جدید جهت برگزاری دوره‌های تخصصی صورت گرفته است، بنابراین طلاب، استعدادهای خود را در حوزه‌های مشاوره، تبلیغ، تدریس و یا پژوهش کشف کنند.  

مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) با اشاره به اینکه فقه، اصول، تفسیر و حدیث با تلاش بزرگان دین در گذشته به این جایگاه رسیده است، یادآور شد: زمانی که آیت‌الله شیخ حسن نجفی، صاحب جواهر فرزند خود را از دست دادند، در کنار جنازه اشک می‌ریختند و در عین حال، کتاب می‌نوشتند.

*حضور طلاب غیرایرانی از بیش از 50 کشور جهان در جامعه‌الزهرا‌(س)

حجت الاسلام و المسلمین مدنی به حضور طلاب غیرایرانی از بیش از 50 کشور جهان در این مؤسسه اشاره و عنوان کرد:  امسال در مهد کودک شکوفه‌های بهار این مؤسسه، بیش از هزار و 500 کودک پذیرش شدند.

وی در پایان با بیان اینکه رعایت نظام و قوانین جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) باید مورد توجه طلاب قرار گیرد، یادآور شد: مجتمع آموزشی تربیتی هدی و دانشکده هدی از دیگر بخش‌های این مجموعه است که برای اداره مجموعه به این بزرگی نیاز به رعایت قوانین و نظم طلاب داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha