جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صالحی خوانساری

حوزه/ خطیب حوزوی با اشاره به اینکه از زمان خلقت آدم تا امروز جامعه بشری زندگی با عدالت را ندیده است، گفت: مکتب انتظار یعنی مردم منتظر هستند تا زندگی مملو از عدل، انصاف، سلامت را در جامعه ببینند و تجربه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری امشب در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه یکی از خواسته های فطری انسان داشتن زندگی باعدالت است، اظهار کرد: این ویژگی جزء خمیرمایه انسان هاست؛ همچنان که انسان از زیبایی و خوبی خوشحال می شود از عدالت نیز خوشحال است.

وی با اشاره به اینکه از زمان خلقت آدم تا امروز جامعه بشری زندگی با عدالت را ندیده است، ابراز کرد: مکتب انتظار یعنی مردم منتظر هستند تا زندگی مملو از عدل، انصاف، سلامت را در جامعه ببینند و تجربه کنند.

این خطیب حوزوی گفت: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند، بالاترین اعمال امت من انتظار فرج است و فرج یعنی ظلم و فشار از روی بشریت کنار رفته و انتظار به فرج برسد و جان، مال، شرف و ناموس مردم در امان باشد.

حجت الاسلام  والمسلمین صالحی خوانساری با اشاره به اینکه همه انبیاء و اولیاء الهی منتظر ظهور بودند، بیان کرد: امام باقر(علیه السلام) فرمودند دولت ما معصومین دولت آخرالزمان و آخر تمام دولت ها است و هر کس داعیه سلطنت و خلافت دارد تا قبل از آن سرکار می آید تا مشخص شود هیچ کس جز معصومین نمی تواند حکومت عدل الهی را در زمین برقرار کند.

وی افزود: حضور در مسجد مقدس جمکران، دعاها و طلب ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) برای رسیدن به این چنین دنیایی است که مال، ناموس و شرف انسان ها در امنیت و سلامت کامل باشد و خداوند وعده داده است که ظلم را ریشه کن و عدالت را در جامعه پدیدار می کند.

سخنران مسجد جمکران خاطرنشان کرد: شیعیان باید کمک کنند تا زمینه های این زندگی در جامعه فراهم شود، باید از خدا بخواهیم و تلاش کنیم از زندگی لجن زار فعلی  نفرت پیدا کرده و از خدا بخواهیم ما را از آن سیر کرده و لیاقت زندگی در جامعه مهدوی را به ما عنایت کند.

انتهای پیام    313/17

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha