جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام امیدیان

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار طلاب و فضلای حوزه تهران، گفت: نباید با رهنمودهای رهبری، موسمی و زودگذر برخورد شود، بلکه حوزه ها باید به رسالت ملی و بین المللی خود به خوبی عمل کنند.

حجت الاسلام سعید امیدیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به دیدار اخیر طلاب و فضلای تهران با رهبر معظم انقلاب، گفت: پویشی که تحت عنوان لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری به راه افتاده، حرکت مبارک و اثرگذاری است، اما این نوع پرداختن به فرمایشات معظم له نباید موسمی و زودگذر باشد، بلکه باید طلاب این فرمایشات گهربار را کاربردی و عملیاتی نمایند .

عضو شورای حوزه علمیه لرستان با اشاره به این که فرمایشات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید اساس و پایه برنامه ریزی و تحول در حوزه ها است، افزود: امید می رود سیاست های آموزشی ، پژوهشی و تربیتی حوزه متاثر از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری باشد .

حوزویان حرف های نو و جذاب را ارئه دهند

موسس مدارس علمیه خواهران و برادران نورآباد با بیان این که فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بندهایی گهربار قابل تامل و چراغ راه برای رسالت طلاب و مبلغان است، تصریح کرد: فرمایشات معظم له چراغ راه طلاب برای تبلیغ و تبیین آموزه های دین مبین اسلام و مکتب تشیع می باشد و حوزویان باید با تمام توان با بهره گیری از اصول دین محمدی (ص) و مکتب تشیع که بالاترین پتانسیل و توان پاسخگویی به سؤالات و شبهات را در همه زمینه ها  و نیازهای بشری در هر زمان و مکانی را دارد به انجام رسالت خود بپردازند.

حجت الاسلام امیدیان با اشاره به این که حوزویان به عنوان کارشناسان باید حرف های نو و جذاب را از آموزه های دین اسلام و مکتب تشیع استخراج نمایند، خاطرنشان کرد: حوزه ها باید زیبایی های کلام نورانی معصوم (ع) را به مخاطبان ابلاغ نمایند که اگر این گونه عمل کنند، تشنگان حقیقت خود مشتاق شنیدن معارف دینی خواهند شد و این نوع تبلیغ یکی از رسالت های اصلی حوزویان است .

حوزه نسبت به سرنوشت مظلومان بی تفوت نیست

عضو شورای حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به این که حوزه و حوزویان باید نسبت به جامعه و سیاست موضع دینی و انسانی صحیحی داشته باشند، اظهار داشت: حوزه ها ی علمیه نباید نسبت به اهداف و آرمان های انقلابی، کشورهای مسلمان و  مظلومان عالم بی تفاوت باشند، بلکه باید نسبت به این مسائل موضع فعال و جهادی داشته باشند.

حجت الاسلام امیدیان با اشاره به این که حوزه دارای شاخصه های انقلابی، قطعا مخالفان و معارضانی دارد، گفت: این که حوزه هیچ موضعی نداشته باشد، حفظ حوزه نیست، بلکه این به معنای حوزه را در سکون و رکود نگه داشتن است که ثمره این نوع تفکر بی خاصیتی حوزه را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به این که حوزه و روحانیت شیعه باید صدای دین و اهل بیت (ع) برای ترویج توحید، یگانگی و حقیقت ناب اسلام در اقصی نقاط عالم باشند، افزود: حوزه ها باید صدای دین در عالم باشند و در این زمینه فراملی و بین المللی به رسالت خود عمل نمایند.

ضرورت حضور حوزویان در فضای مجازی و رسانه ای

موسس مدارس علمیه خواهران و برادران نورآباد با اشاره به این که حوزویان باید مرزهای جغرافیایی را درنوردند و در فضای مجازی و رسانه ای که فرصتی مناسب برای ابلاغ و ارسال معارف دینی است، پیشگام باشند، گفت:حوزویان نباید این عرصه را خالی کنند، بلکه باید با تمام توان از این ظرفیت و پتانسیل در راستای تبلیغ دین استفاده نمایند.

حجت الاسلام امیدیان با تاکید بر این که شیعه در طول تاریخ مورد هجمه های اعتقادی قرار گرفته، بیان داشت: حوزه های علمیه همیشه در طول تاریخ با توان علمی و فقهی بالا به سوالات و شبهات مخاطبان بصورت مستدل پاسخگو بوده اند.

حوزه در موضع تدافعی قرار نگیرد

وی با اشاره به این که حوزه ها نباید در موضع تدافعی عمل نمایند، تصریح کرد: حوزه و حوزویان باید با حفظ حرکت و رعایت اصول اخلاقی و اعتقادات دیگرمذاهب و ادیان، اشکالات وارده را بر افکار و عقاید انحرافی مطرح کنند و مبانی تفکر شیعی را به زیبایی برای جامعه جهانی بیان نمایند.

عضو شورای حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به این که طلاب و حوزویان زمانی اثرگذار خواهند بود که از تراز علمی بالایی برخوردار باشند، افزود: مبلغان این عصر، مخاطبانی با مدارج علمی و دانشگاهی بالایی دارند و باید موعظه ها ،تبلیغ و تشریح آنان از دین علمی ،فاخر و با محتوای غنی باشد.

حوزه خاستگاه انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام امیدیان با اشاره به این که حوزه های علمیه خاستگاه انقلاب اسلامی بوده اند، بیان داشت: علماء و طلاب همواره در آگاهی و اندیشه مردم بیدار و بابصیرت نقش خود را ایفا نموده و بی شک نقش مهمی در به ثمر رسیدن و تثبیت اهداف انقلاب داشته و دارند.

موسس مدارس علمیه خواهران و برادران نورآباد با بیان این که حوزه های علمیه باید دستاوردها و رویش های انقلاب را حفظ و تداوم بخشند، افزود: حوزه و حوزویان باید انقلابی فکر کنند، انقلابی بمانند و انقلابی پرورش دهند.

وی با بیان این که حوزه و حوزویان باید نقشه و تعالی راه و اهداف اسلام و انقلاب را برای همگان ترسیم و تبیین نمایند، اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری حوزه انقلابی باید قانونمدار، اثرگذار و عالم پرور باشند.

حجت الاسلام امیدیان با اشاره به این که حوزه انقلابی پرچمدار شریعت است، بیان داشت: حوزه و حوزویان باید در تهذیب و اخلاق پیشگام باشند.

وی با بیان این که بعد از طلوع اسلام و تمدن اسلامی علومی نظیر پزشکی، مهندسی ، نجوم، ریاضی ،فلسفه و ... پیشرفت نمود، خاطرنشان کرد: حوزه باید این حرکت تفکرساز را که با شروع انقلاب اسلامی آغاز شد را هموار نماید و در زمینه های تخصصی اثرگذار باشد.

 بی اخلاقی بشر را از پای درآورده است

عضو شورای حوزه علمیه استان لرستان در پایان با اشاره به این که امروز درد و رنج بی اخلاقی بشر را از پای درآورده، یادآور شد: حوزه و حوزویان باید مهذب، متخلق، منشاء تحول و دگرگونی باشند و این مهم تنها با موعظه و سخنرانی حاصل نخواهد شد، بلکه باید برای تحقق این مهم  حوزویان عامل به عمل باشند تا رسالت ناب اسلام محمدی(ص) را به جامعه جهانی ابلاغ نمایند.   

انتهای پیام

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    0 0
    سلام مصاحبه عالمانه و بدور ازکلیشه بود