جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این که عمل به سیره علوی عامل وحدت امت اسلامی است، گفت: غدیر یک تفکر است و نقطه اتصال ولایت، انسانیت و شرافت و ارزش های معنوی و انسانی بوده و باید با برگزاری برنامه های جامع در این دهه به تقویت این ارزش ها کمک شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در برنامه «ستاره باران» سیمای مرکز قزوین ضمن تبریک دهه امامت و ولایت به موضوع غدیر اشاره کرد و گفت: غدیرخم مانند نگین درخشانی در تاریخ اسلام می درخشد، زیرا در این روز با ابلاغ پیام الهی سرنوشت بشر برای همیشه تاریخ مشخص شد.

نماینده ولی فقیه در قزوین افزود: واقعه پر خیر و برکت غدیر خم علاوه بر اینکه راه صحیح را به ما نشان می دهد پیوند عمیقی را میان نبوت، امامت، مهدویت و ولایت فقیه ایجاد می کند و این جریان باید بیش از پیش برای مردم بازگو و تبیین شود.

وی خاطرنشان کرد:  با انتخاب امام علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر(ص) که در روز عید غدیر خم به وقوع پیوست، آیه‌ای بر پیامبر(ص) نازل شد و خداوند فرمود که «اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً/ امروز دین شما را برایتان کامل و نعمت خود را بر شما تمام گردانیدم، و اسلام را برای شما [به عنوان] آیینی برگزیدم (سوره مائده، آيه 3)»، در واقع پیامبر اسلام(ص) با انتخاب امیرالمومنین(ع)، رسالت خود را تکمیل کرد و این اهمیت شایانی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این که  نسل جوان امروز ما باید بیش از پیش با عید غدیر آشنا شوند، چرا که واقعه غدیر نقشه راه را برای مسلمانان ترسیم کرد،  افزود:  امروز پرچم اسلام به معنای واقعی کلمه در این کشور برافراشته شده و نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیاده کننده احکام و ارزش‌های دینی به دنبال تحقق اهداف الهی در جهان اسلام است.

وی اظهار کرد: خداوند با اطمینان دادن به پیامبر(ص) که از شیظنت ها در امان است خواستار رساندن پیام امامت حضرت علی (ع) به مردم شدکه این امر نشان دهنده اهمیت ولایت حضرت علی (ع) در پیشگاه خداوند متعال است.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین  در پایان گفت: همه ما باید از شخصیت حضرت علی (ع) و سیره ایشان در جهت ایجاد وحدت بین مسلمین و در جهت مقابله با دشمنی، دشمنان اسلام الگو بگیریم تا با استفاده از این وحدت و همدلی، امنیت خود و کشورمان را حفظ کنیم. قطعا امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توجه به سیره، رفتار و منش حضرت علی (ع) عامل وحدت و امنیت بین ملت ایران اسلامی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha