جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عید غدیر

حوزه/دبیر ستاد نکوداشت غدیر استان خراسان شمالی با بیان اینکه شادی‌آفرینی در جشن‌ها و برنامه‌های مذهبی و اسلامی از جمله دهه امامت و ولایت ضروری است، گفت: جشن و شادی اسلامی در ایام غدیر فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی، پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های عید غدیر در بجنورد، با تأکید بر برگزاری باشکوه و پرشور مراسم عید غدیر و دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: هیئات مذهبی همان‌گونه که برای دهه محرم فعالیت می‌کنند، باید برای گرامیداشت عید غدیر و دهه ولایت هم فعال باشند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان خراسان شمالی با بیان اینکه شادی‌آفرینی در جشن‌ها و برنامه‌های مذهبی و اسلامی ازجمله دهه امامت و ولایت ضروری است، افزود: جشن و شادی اسلامی در ایام غدیر و دهه امامت و ولایت فرهنگ‌سازی شود.

دبیر ستاد نکوداشت عید غدیر استان خراسان شمالی گفت: در واقع در اسلام تأکید بر این شده که در کنار غم‌ها نباید از شادی کردن غافل شد، اما آنچه لازم است این‌که می‌بایست در برنامه‌های مفرح و شاد از یک سری خرافات و بدعت‌ها و نیز آمیخته شدن با گناهان به‌شدت پرهیز کرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: در سیره ائمه اطهار(ع) و علمای ما نیز مزاح و فراهم‌سازی اسباب فرح و نشاط مؤمن مورد توجه و توصیه واقع شده و از همین روست که ایجاد شادی و انبساط خاطر در برادر مؤمن البته با رعایت چارچوب‌های شرعی و اخلاقی، به‌عنوان یک فضیلت برشمرده شده و اولیای دین نسبت به آن این‌همه توصیه و سفارش کرده‌اند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان خراسان شمالی گفت: دین اسلام در دیدگاه برخی دین غم و اندوه است و اثری از شادی و نشاط در آن دیده نمی‌شود، این در حالی است که دین اسلام دستورات زیادی در مورد شادی و نشاط در امور دینی و دنیایی دارد و روایات فراوانی از شوخ‌طبعی و بشاشی معصومین در برخورد با دیگران حکایت دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در عید غدیر سال گذشته حرکت کاروان نشاط غدیر اقدام بسیار مناسبی بود و امسال نیز باید با کیفیت بیشتر برگزار شود، گفت: اگر در مراسم حرکت کاروان نشاط غدیر هر هیئت مذهبی پرچم‌های با رنگ شاد خود را به مراسم بیاورد، شکوه و جلال مراسم بیشتر می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به آثار و برکات اطعام در روز عید غدیر اظهار داشت: ضروری است اطعام عید غدیر از سوی هیئات مذهبی پیگیری شود تا کم‌کم سنت حسنه اطعام در این روز فراگیر شود.

وی همچنین با تأکید بر توزیع کتابچه‌های کوچک اعمال عید غدیر در بین عموم مردم استان، افزود: برپایی سفره عید غدیر، برگزاری جشنواره تزئین سفره عید غدیر و اعطای جایزه به برگزیدگان از دیگر اقداماتی است که سبب می‌شود مراسم عید غدیر با شکوه بیشتری برگزار شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با تأکید بر پرشور برگزار شدن جشن‌های دهه امامت و ولایت خاطرنشان کرد: شایسته است که دوستداران امیرالمؤمنین علی (ع) در روز سعید غدیر، مراسم جشن و سرور و شادمانی را با عظمت و شکوه بسیار برگزار کرده و به حالت اجتماع در جشن‌های این عید بزرگ حضور یابند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha