جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ امام جمعه اصفهان با بیان این که زیارت جامعه کبیره منشور امام شناسی است، ادامه داد: زیارت جامعه کبیره دارای مضامین بلندی است که دقت و تأمل در آن شایسته و بایسته برای طلاب دینی است. امام خمینی(ره) همواره برقرائت روزانه آن تاکید می کردند و خود به این انجام این عمل در نجف مبادرت می کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امروز در مراسم جشن میلاد امام هادی(ع)، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه اباصالح المهدی (عج) اصفهان، اظهار کرد:  از امام هادی برای ما شیعیان دو یادگار گرانبها مانده است و نخستین یادگار از آن امام شریف زیارت بلند مرتبه جامعه کبیره است.

امام جمعه اصفهان اصفهان با بیان این که زیارت جامعه کبیره منشور امام شناسی است، ادامه داد: زیارت جامعه کبیره دارای مضامین بلندی است که دقت و تأمل در آن شایسته و بایسته برای طلاب دینی است. امام خمینی(ره) همواره برقرائت روزانه آن تاکید می کردند و خود به این انجام این عمل در نجف مبادرت می کردند.

وی افزود: زیارت جامعه کبیره زیارتی خواندنی و دقت کردنی است، دومین یادگاری که از امام هادی(ع) برای ما شیعیان به جامانده است، زیارت غدیریه است که به حق زیارتی جامع پیرامون علی شناسی است

مدیر حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: شناخت امام علی (ع) برای یک شیعه مسلمان بسیار با اهمیت است، یکی از امور شایسته در این ایام قرائت و تأمل و تدبر در زیارت غدیریه یادگار امام هادی(ع) است.

وی عنوان کرد: طبق فرمایش امام هادی(ع) دنیا بازار است که عده ای در آن سود می برند و عده ای هم ضرر می کنند، بنابراین باید از فرصت ها برای سود بردن استفاده کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: دنیا تنها جایی است که می توان رضایت خداوند را کسب کرد و به بهشت برین رسید، دنیا تنها فرصتی است که به انسان برای رشد و کمال معنوی و روحی داده شده است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با تاکید چند باره خطاب به طلاب بیان کرد: درس خواندن برای طلبه و جدی گرفتن درس یک امر واجب است؛ رمز موفقیت طلبه در دنیا و آخرت در جدی گرفتن درس است.

عضو خبرگان رهبری اذعان کرد: بر طبق فرمایش امام رضا (ع) احیای امر اهل بیت(ع) از وظایف شیعیان و خاصه طلاب است که از آن حضرت سؤال شد، احیای امر اهل بیت چیست، فرمودند، فراگرفتن علوم اسلامی و دینی و گسترش آن است.

وی در پایان ابراز کرد: معتقدم کاری بالاتر از روحانیت نیست اما به شرطها و شروطها، حفظ نهج البلاغه و تسلط بر صحیفه سجادیه برای یک طلبه لازم و ضروری و قطعا در دنیا و آخرت عزت آفرین است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha