چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به الگو بودن روحانیون طلاب برای مردم، گفت: طلاب پس از ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت باید از لحاظ اخلاق و رفتار الگوی آحاد مردم به ویژه نسل جوان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در مراسم عمامه گذاری 25 نفر ازطلاب مدارس علمیه قزوین که در سالن اجتماعات مسجد النبی(ص) و با حضور جمعی از طلاب ،اساتید ومدیران مدارس علمیه قزوین برگزارشد، ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و فرارسیدن عید غدیر خم گفت: عید غدیر بزرگترین عید مسلمین جهان است که باید نسبت به فرهنگ سازی این عید تلاش شود.

وی با بیان اینکه روحانیون در راستای تبلیغ دین و حراست از ولایت باید تمام تلاش خود را به کار ببندند، اظهارکرد: شما سفیران نظام هستید و باید تمام تلاش خود را در تبیین جایگاه ولایت در جامعه، فرهنگ غدیر و اتحاد بیشتر مسلمانان انجام دهید.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین ادامه داد: مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری، حفظ و گسترشدین اسلام و هدایت مسلمانان است و امروز روحانیون و مبلغان وظیفه دارند به شبهاتی که استعمارگران در ذهن مردم و جوانان به وجود می‌آورند پاسخگو باشند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: سربازی امام زمان(عج) موهبتی عظیم برای طلاب و فضلای حوزه های علمیه است و باید از این فرصت برای ترویج اسلام ناب محمدی استفاده کرد.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به الگو بودن روحانیون طلاب برای مردم خاطرنشان کرد: طلاب پس از ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت باید از لحاظ اخلاق و رفتار الگوی آحاد مردم به ویژه نسل جوان باشند.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه باید در مسیر اسلام قدم برداشت، افزود: باید با انقلابی بودن و ماندن و کنار گذاشتن منیت در راه خدا خدمت نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: شما طلاب که امروز ملبس به لباس روحانیت شده اید، برای اعتلای نظام مقدس اسلامی، تبلیغ دین و احیای شعائر الهی در جامعه تلاش کنید.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون باید استعداد، فکر و قلم خود را در مسیر سربازی حضرت ولی عصر(عج) و صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی و شهدا قرار دهند و منویات رهبر معظم انقلاب را درباره حوزه انقلابی و انقلابی بودن در همه حال نصب العین خود قرار دهند تا روحیه الهی و ولایت مداری در حوزه ها حفظ و ترویج یابد.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین ضمن توصیه به طلابی که عمم شده اند، گفت:  از امروز رسالت اصلی که تبلیغ می باشد را باید با شجاعت و با بصیرت اانجام دهید، چرا که در طول تاریخ پر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی شخصیته ای برجسته ای مثل حضرت امام خمینی (ره) بودند که با رسالتی که بر عهده داشت، توانست در برابر همه زورگویان ومتجاوزین به ایستد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:امام خمینی (ره) شاگردان برجسته ای را تربیت نمود که همه این افراد تربیت یافته حوزه علمیه بود که نمونه آن رهبری معظم انقلاب اسلامی است که با بیانات وی بارها لرزه بر اندام دشمنان این نظام انداخته است که این رسالت اصلی است که امروز بر عهده شما طلاب جوان است، چرا که خدای متعال تبلیغ که مهمترین رسالت بود را برعهده نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) قرارداد.

وی افزود: روحانیون در راستای تبلیغ دین و حراست از ولایت باید تمام تلاش خود را به کارببندند و شما سفیران نظام هستید و باید تمام تلاش خود را در تبیین جایگاه ولایت در جامعه اتحاد بیشتر انجام دهید.

نماینده ولی فقیه در قزوین انذار و تبشیر را یکی دیگر از رسالت های طلبگی دانست و بیان داشت: روحانیون و طلاب باید بیش از همیشه در ترویج امر به معروف و نهی از منکر کوشا باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha