جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرخنده

حوزه/ دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان شمالی گفت: واقعه غدیر به‌عنوان گفتمانی بزرگ در میان مذاهب شیعه و سنی مطرح است که باید به آن پرداخته شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حسن فرخنده، پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح و تبیین برنامه‌های بنیاد بین‌المللی غدیر، اظهار داشت: عید غدیر یادآور بزرگ‌ترین رویداد تاریخ اسلام است بر همین اساس، شادی و شادمانی در این ایام برکاتی را نیز به همراه دارد.

وی از واقعه غدیر خم به‌عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عید در میان مسلمانان یاد کرد و افزود: به علت بزرگی و عظمت این روز، حدود 50 نام برای آن انتخاب‌شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به «‌روز پیمان برادری»، «عهد اخوت»، «روز تحکیم بیعت با امام» اشاره کرد.

فرخنده با تأکید بر این‌که طرح مسئله غدیر بایستی از جذابیت خاصی برخوردار باشد گفت: صفاتی در شخصیت امام علی (ع) برجسته است که می‌توان این امام همام را به‌عنوان شخصیتی جهانی به دنیا معرفی کرد، لذا بایستی بیشترین توجه را در ارائه برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای ایام دهه امامت و ولایت و عید غدیر داشته باشیم.

وی واقعه غدیر را به‌عنوان گفتمانی بزرگ در میان مذاهب شیعه و سنی دانست و اظهار داشت: بایستی برنامه‌ها به سمتی حرکت کند که باعث رشد و تقویت پیوند مسلمانان و وحدت همه‌جانبه آنان شود و از ایجاد کدورت‌ها و اختلاف‌افکنی جلوگیری شود.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در ایام عید غدیر گفت: در روز عید غدیر کاروان شادی از میدان شهید تا پارک شهر از ساعت 9 آغاز می‌شود و به همین ترتیب در شهرستان‌های آشخانه و اسفراین هم برگزار خواهد شد و در پایان هر جشن به‌قیدقرعه به 18 نفر کمک‌هزینه سفر به عتبات عالیات اهدا می‌شود.

وی از اطعام به نیازمندان و مردم شهرستان‌های خراسان شمالی به مناسبت عید غدیر خبر داد و گفت: باهدف پیوند اجتماعی و همدردی با مستضعفین جامعه و همچنین صفا دادن به کرامات انسانی، در این روز پیش‌بینی‌شده است که بدون در نظر گرفتن نذورات مردمی و هیئات مذهبی توسط این ستاد نزدیک به 30 هزار نفر از سفره کریمانه امام علی (ع) بهره‌مند شوند که قطعاً این آمار فراتر از تعداد پیش‌بینی‌شده خواهد بود.

فرخنده از اجرای سینمایش (فرصتی دیگر) نیز در این ایام خبر داد و افزود: سینمایش فرصتی دیگر با کارگردانی آقای لنگری با هدف ترویج فرهنگ علوی در میان جامعه از امروز تا روز عید غدیر خم برای عموم به‌صورت رایگان به نمایش گذاشته می‌شود.

وی همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همایش خادمان غدیر، جشن عید غدیر خم در 10 بقعه متبرکه شهرستان‌های استان و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در روز عید غدیر خم به‌عنوان برنامه‌های دیگر ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت برشمرد و گفت: در این ایام بیش از 100 عنوان برنامه در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام به‌شدت به دنبال کم‌رنگ کردن وقایعی همچون واقعه غدیر هستند، باید همه ابزارها و فرصت‌ها را در جهت ترویج فرهنگ اهل‌بیت و تعمیق باورهای دینی و تبیین وقایع مهم تاریخ اسلام به خدمت گرفت.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha